"אי ודאות אחת גדולה": הפנים והשמות מאחורי הקריסה הכלכלית

שבוע לאחר פתיחת ההרשמה לקבלת המענק הממשלתי לעצמאים, רק כמחצית מכלל הזכאים להטבה הצליחה לקבל את הכסף לחשבון הבנק. התוצאה אחת - מאות אלפי ישראלים חוששים כעת שלא יגמרו את החודש

זמן צפייה: 05:35

את המחסן העמוס, המלא בציוד הגברה בלי שימוש, תומר ביטון מקריית טבעון איוורר היום (שלישי) לראשונה אחרי חודשיים ללא אירועים ברחבי הארץ. "הצלחנו לעשות רק שני אירועים בפורים והודיעו לנו שאנחנו נסגרים לגמרי ומאז הפסדנו את פסח, וכמובן את יום העצמאות", סיפר. "מענק ראשון לא קיבלתי כלום, הגשתי את הפעימה השנייה, אמרו לי שאני אמור לקבל 10,500 שקלים שעד עצם היום הזה הם לא נכנסו - יש לי שני ילדים בבית ואישה שגם בחל"ת, אני נמצא כל היום באי ודאות אחת גדולה".

יחד עם מגרש הטניס השומם התרוקן גם המזנון הירושלמי של לירון וזנה, בן 30. למה שנקרא חזרה לשגרה אין מבחינתו עדיין שום משמעות. "אף אחד לא נתן לנו יד במדינה. פעימה אחת הביאו לנו של 3,000 שקלים, אני חושב שזה בושה, כבר היה עדיף שלא יביאו את זה", טען.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת השבעת הממשלה: גנץ התפטר מתפקידו כיו"ר הכנסת

טיסות רק למדינות "ירוקות": המתווה לפתיחת נתב"ג ב-1 ביולי

בכיר אמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש עבורנו לתחילת הסיפוח"

עצמאים
עצמאים | צילום: חדשות 13

את חנות השוקולדים של לורן בתל אביב אנחנו מלווים מאז שנאלץ להודיע על סגירה אחרי 20 שנה, צביטה גדולה בלב שמלווה בהרבה מאוד כעס. "המשבר תפס אותי לא מוכן - הייתי אמור ב-26.3 לחגוג 20 שנה לעסק הזה", סיפר לורן. "על שני דברים לא הצלחנו להתגבר, על הנגיף הזה ועל האטימות של הממשל. הוצאתי את העובדים שלי לחל"ת, הם מקבלים אבטלה, אבל אני לא מקבל כלום. אני למעשה משלם ביטוח על משהו שלא מבטח אותי".

גם בבאר שבע, דייגו מתוסכל ממחזור המכירות המגוחך של הקיוסק שלו. אישור לפתוח אומנם כבר יש, רק הקונים עדיין חסרים. "זה תפס אותי כשאין לי רזרבות כי אני עסק חדש ויש לי הלוואות כמו לכל אחד, המצב קשה", הסביר. "אם יהיה גל שני, אני אצטרך לסגור את הבסטה. לא יהיה לי דרך לשלם לאנשים. אני מרגיש שלא הייתה עזרה. בפעימה הראשונה לא קיבלתי שום דבר, בפעימה השנייה קיבלתי 874 שקל - אפילו את החשמל אני לא משלם עם זה. אם אני הולך לסופר, אני קונה אוכל בקושי לשבוע. המדינה נטשה אותי לגמרי".