הלמ"ס: שיעור האבטלה נותר כמעט ללא שינוי במחצית הראשונה של ינואר

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחוז הבלתי מועסקים במשק, כולל כמעט 40 אלף עובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות מגפת הקורונה, עומד על 5.8% - בדומה למחצית השנייה של דצמבר 2021

אבטלה, לשכת העבודה
לשכת האבטלה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) נתונים מסקר כוח אדם למחצית הראשונה של ינואר 2022, לפיהם שיעור האבטלה - הכולל כמעט 40 אלף עובדים שהוצאו לחל"ת בעקבות מגפת הקורונה - נותר כמעט ללא שינוי לעומת המחצית השנייה של דצמבר האחרון, ועומד על 5.8%.

לפי הנתונים, בגילי 15 ומעלה באותה התקופה, אחוז הבלתי מועסקים מכוח העבודה עמד על 3.5% - לעומת 3.9% במחצית השנייה של דצמבר. האחוז מכוח העבודה של המועסקים שנעדרו זמנית מעבודתם, בגלל סיבות הנוגעות לקורונה - כולל בלתי מועסקים, עמד על 4.4% לעומת 4.5% במחצית השנייה של דצמבר. שיעור התעסוקה שאינו כולל נעדרים זמנית מעבודה מנסיבות הקורונה, עלה ל-61.3% לעומת 60.9% במחצית השנייה של דצמבר.

שר האוצר אביגדור ליברמן התייחס לנושא: "מדיניות אחראית דורשת קבלת החלטות נכונות ולא פופוליסטיות. מדיניות 'בלי סגרים' ו-'בלי חל"תים' מוכיחה את עצמה בצמיחה הכלכלית, ובירידה ההולכת והגוברת בנתוני האבטלה. נמשיך להעניק תמיכה וסיוע ממוקד למי שצריך, תוך השקעה משמעותית בצעדים מעודדי תעסוקה".

אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן

לרגל יום המשפחה בישראל, פורסמו גם נתונים לפיהם המשפחה הישראלית הממוצעת כוללת 3.73 נפשות, ואחוז הזוגות ללא ילדים במשפחות היהודיות עומד על כ-29% - לעומת כ-10% במשפחות ערביות. כ-12% מכלל המשפחות עם ילדים עד גיל 17 הן משפחות חד-הוריות, בדומה לאחוז בעשור האחרון. בראש כ-87% ממשפחות אלו עמדה אישה.

לצד זאת, כ-19% מכלל האימהות החד-הוריות עם ילדים עד גיל 17 היו רווקות. בערים הגדולות המונות 100 אלף תושבים ויותר, האחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות עם ילדים עד גיל 17 היה בבית שמש – כ-68%, לעומת כ-48% בממוצע הארצי. האחוז הגבוה ביותר של משפחות חד-הוריות עם ילדים עד גיל 17 היה בבאר שבע – 9%, לעומת כ-6% בממוצע ארצי, והאחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות ללא ילדים היה בתל אביב-יפו – כ-41% לעומת 25% בממוצע ארצי.

מנתונים נוספים, עלה כי כ-95% מהזוגות בישראל הם זוגות נשואים, וכ-101 אלף זוגות חיים יחד ללא נישואין. בקרב הזוגות הנשואים שעובדים, חלק גדול מעבודות הבית כמו כביסה ובישול - נעשות על ידי הנשים (67%), בנוסף להשתתפותן בפרנסת המשפחה. רוב הגברים אחראים בלעדית על התיקונים בבית (80%). עם זאת, שני שלישים ויותר סבורים שהערכה, כבוד ונאמנות הם הסוד להצלחה של קשר זוגי, אצל גברים ונשים בשיעורים דומים.