תוך כחצי שנה: צוקרברג הפסיד כמחצית מהונו

לפי מדד "בלומברג", הונו של מייסד פייסבוק והמיליארדר המפורסם ירד בשנה האחרונה בכ-71 מיליארד דולרים. הסיבות לכך נובעות, בין היתר, מהשתלטות טיקטוק על הרשת, השקעה ב"רילס" ובעולמות המטא, לצד אי-פרסום דו"חות

פייסבוק
מנכ"ל "מטא" מארק צוקרברג | צילום: רויטרס

הונו המוערך של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג ירד בשנה האחרונה ביותר ממחצית - 71 מיליארד דולרים, כך פורסם שלשום (שני) לפי מדד "בלומברג" הפיננסי.

בשיא ספטמבר 2021 הונו של צוקרברג הוערך ב-142 מיליארד דולרים, אך כיום הונו מוערך בפחות מ-56 מיליארד דולרים. בכך, צוקרברג יורד למקום ה-20 ברשימת עשירי העולם, אחרי שבשיאו היה במקום השלישי לפני כשנתיים, אחרי בזוס ואילון מאסק.

הנפילה האמורה מתרחשת במקביל לשקיעתה של חברת מטא-פייסבוק, שמחקה 57% מהשווי שלה בשנה האחרונה. הרקע לכך הוא ירידה כללית במניות הטכנולוגיה העולמית, יחד עם ההשקעה בחזון המטאוורס שבינתיים גורם לה רק להפסדים.

טיקטוק
טיקטוק

דו"חות הרווחים האחרונים של צוקרברג היו עגומים. הכל החל בחודש פברואר, כשהחברה לא חשפה שום צמיחה במשתמשי פייסבוק חודשיים, מה שגרם לקריסה היסטורית במחיר המניה שלה, ולצמצום הונו של צוקרברג ב-31 מיליארד דולרים - בין הירידות הגדולות ביותר ביום אחד בעושר אי-פעם.

גורמים אחרים כוללים את ההימור של אינסטגרם על הכלי של "Reels" - כמענה שלה לפלטפורמת הווידאו הקצרה של טיקטוק. זאת, על אף שהכלי שווה פחות בהכנסות שלו מפרסום, ובעוד שהענף בכללותו הושפע מהוצאות שיווק נמוכות יותר עקב חששות מהאטה כלכלית.

מטה, פייסבוק
מטה, פייסבוק | צילום: שאטרסטוק

המניה נגררת למטה גם על ידי ההשקעות של החברה במטא, אמרה לורה מרטין, אנליסטית אינטרנט בכירה ב-Needham & Co. עוד אמרה כי צוקרברג צופה שהפרויקט יפסיד סכומי כסף "משמעותיים" בשלוש עד חמש השנים הקרובות.

בינתיים, חברת מטא "צריכה להחזיר את משתמשיה מטיקטוק", מסרה מרטין. גורם נוסף למצב, לדבריה, הוא עיכובים שנגרמים על ידי "בדיקה והתערבות רגולטורית מוגזמת", כך אמרה.