בעקבות החשש ממלחמה כוללת: הציבור פשט על החנויות והכספומטים

אחרי האיומים האיראניים על נקמה, במהלך היממה האחרונה פשטו שמועות על מחסור צפוי בכסף מזומן בשל שיבוש אפשרי בפעילות הבנקים - והחלה הנהירה לסופרמרקטים ולכספומטים, מחשש שמאגרי הכסף והמזון יסתיימו. דובר צה"ל ניסה להרגיע את הפאניקה - ובנק ישראל הנחה את הבנקים להגדיל את מלאי המזומן

זמן צפייה: 03:16

לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה בסוריה, בעקבותיו איימה איראן שתנקום בישראל, פשטו היום (חמישי) שמועות על מחסור צפוי בכסף מזומן - עקב שיבוש אפשרי במערכות הבנקים. הציבור נלחץ ומיהר לכספומטים שמא הכסף יסתיים, אך עם זאת, בנק ישראל מבטיח כי יש אספקת מזומן גדולה בקופות, ואף הנחה את הבנקים להגדיל את המלאים.

כמו כן, הציבור נהר לרשתות השיווק כדי לאגור מזון ומוצרי צריכה בסיסיים, אך משווקים סיפרו כי יש מספיק סחורה ומלאים בחנויות ובמחסנים. אגירת מזון וכסף מזומן הן חלק מההנחיות הקבועות להתגוננות מול מצבי חירום, והן עדיין בתוקף ומופיעות באתר פיקוד העורף - שמתכנן קמפיין הסברה לציבור בימים הקרובים.

עם זאת, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי הרגיע את הרוחות, והצהיר היום כי אין שינוי בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף - ואין צורך למהר לקנות גנרטורים, למשוך מזומן בכספומטים ולאגור מזון מרשתות השיווק.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-netali-and-almog-clips-2-part-2404041858' autoplay='0' credit='' desc='דובר צה"ל: "אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף"' poster='' kid='1_e98ezhiq' duration='310']

למרות החששות הרבים, אין כרגע סימנים למפולת כלכלית בישראל: הבורסה נותרה יציבה, השקל נשאר חזק ואין אינפלציה או השתוללות של מוצרי צריכה בסיסיים בכל הקשור למחיריהם, למעט קטגוריות ספציפיות של מצרכי חירום.