נתניהו וסמוטריץ' קיימו דיון על התקציב, בכירי הכלכלנים לא הוזמנו

בצל ההאטה בכלכלה ברקע המלחמה, ראש הממשלה ושר האוצר קיימו דיון לקראת גיבוש תקציב המדינה ל-2025 - ללא אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר. הדיון הסתיים ללא הכרעה על מסגרת התקציב ויעד הגירעון, ולפי ההערכות, נתניהו יקיים את החלטת הממשלה להעלות את המע"מ ב-1%. גורם ממשלתי: "נתניהו שמע את עמדת הנגיד בדיון הקודם שנערך. את אגף התקציבים באוצר לא צריך להזמין - אנחנו כבר קוראים מה דעתם בתדרוכים לעיתונות ובכנסים"

זמן צפייה: 01:48

בצל ההאטה בכלכלה הישראלית ברקע המלחמה המתמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיימו אמש דיון לקראת גיבוש תקציב המדינה לשנת 2025 - ללא אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר האמונים על הכנת התקציב - כך פורסם הערב (שני) במהדורה המרכזית.

במהלך הדיון על התקציב, שני בסך הכל, לא התקבלו החלטות מקצועיות, בשל העובדה שבכירי משרד האוצר ונגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון לא הוזמנו לישיבה. הדיון הסתיים ללא הכרעה על מסגרת התקציב ויעד הגירעון, שלפיהם ייקבעו הגזרות הכלכליות.

מקורביו של ראש הממשלה נתניהו סבורים שלא נדרשים קיצוצים חריפים כפי שדורשים באוצר ובבנק ישראל - אלא יש מקום להנחות אופטימיות יותר שירסנו את הגזרות על הציבור. כמו כן, לפי ההערכות, נתניהו צפוי לקיים את החלטת הממשלה להעלות את המע"מ ב-1%.

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: רחלי קרוט

גורם ממשלתי שאינו שייך למשרד האוצר מסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו שמע את עמדת הנגיד ירון בדיון הקודם שנערך. את אגף התקציבים באוצר לא צריך להזמין - אנחנו כבר קוראים מה דעתם בתדרוכים לעיתונות ובכנסים".