"אין לכך הצדקה": מדוע הבריכות העירוניות בישראל כל כך יקרות?

3,350 שקלים למנוי חודשי בקריית שלום בתל אביב, 3,565 שקלים במודיעין ו-3,900 שקלים ברחובות: שחייה בבריכה העירונית הפכה ליקרה עבור הישראלים - וכמה זה עולה בחו"ל?

זמן צפייה: 07:27

השם בריכה עירונית גורם לנו לחשוב אוטומטית על אטרקציה שהעירייה מסבסדת לטובת התושבים, בין היתר מכספי הארנונה שלהם. אולם, בדיקה של צוות ברקוד מעלה כי מחירי הבריכות העירוניות בישראל גבוהים פי כמה מהמחירים במדינות אחרות.

כך למשל, מנוי משפחתי לחודשי הקיץ בבריכה העירונית בקריית שלום שבתל אביב עולה 3,350 שקלים. במודיעין, מנוי משפחתי לחופש הגדול בבריכה העירונית יעלה 3,565, ואילו ברחובות, תיאלץ משפחה שתרצה לרכוש מנוי לתקופה זו מ-3,900 שקלים.

בריכה

ההוצאות הללו מצטרפות כמובן לעלויות היקרות של קייטנות והוצאות נוספות, שמכבידות מאוד על הכיס של רוב אזרחי ישראל. "היה לנו מינוי לקאנטרי פה ביישוב, שלוש שנים, ולא חושבת שאנחנו נחדש אותו כי המחירים עלו בטירוף", אמרה לחדשות 13 נלי גוטמן. "אנחנו חמש נפשות ואם אנחנו מגיעים לבריכה, 500 שקלים הולכים בקלות. זה לא רק המחיר של הבריכה כי יש ארטיקים והילדים רוצים גם לאכול וכו'. אני לא חושבת שיש הצדקה למחירים כאלה, זה לא הממדיון".

אולם, נראה שהמחירים הללו אינם גזירת גורל. בצרפת, המחיר לכניסה לבריכה למבוגר עולים בין 10 ל-13 שקלים, ובחלק מהמקומות ילדים אינם משלמים כלל. בהולנד מבוגר ישלם 18.5 שקלים, ובגרמניה רק מעט יותר – 19. בישראל, המחירים יכולים להגיע לפי שלושה וארבעה, ואף יותר.