חשש ברשתות השיווק: "אסם" סוללת את הדרך לגל התייקרויות נרחב

ברשתות השיווק הביעו חשש לגבי העלאת המחירים הצפויה בחודש פברואר, ולטענתם המהלך של "אסם" נועד להשתיק את המחאה הצרכנית עד אז על מוצריה. לצד זאת, לא נרשמה קריסה בצריכה של מוצרים מתוצרתה. במקביל, שרי האוצר והחקלאות יצטרכו להכריע על העלאת מחירי מוצרי החלב הבסיסיים

זמן צפייה: 05:44

כיממה לאחר המהלך של חברת "אסם", במסגרתו הכריזה על התייקרות במגוון מוצריה, רשתות השיווק הביעו חשש מהעובדה ש"אסם" לא הודיעה על התייקרות מיידית של מוצריה כבר בחודש הבא, אלא על התייקרות שתחל רק בחודש פברואר.

לטענת הרשתות, החברה יצרה מצב שהמחאה החברתית והצרכנית עקב הכוונה להעלות מחירים, ככל שתהיה, תיעלם ותשכח עד שיגיע מועד העלאת המחירים. לצד זאת, לא נרשמה היום קריסה בצריכה של מוצרי אסם ברשתות השיווק, כאשר ישנו חשד שחברות אחרות ילכו בעקבות "אסם".

עומסים ברשתות המזון | צילום: החדשות 13

בתוך כך, שרי האוצר והחקלאות, אביגדור ליברמן ועודד פורר, יצטרכו להכריע בקרוב האם להעלות את מחיר מוצרי החלב שבפיקוח, והם: חלב טרי בקרטון, גבינה לבנה, גוש גבינה צהובה, גביע אשל או גיל, שמנת חמוצה ושמנת מתוקה.

בהמשך לכך, חברת "טרה" ביקשה להעלות את המחירים ב-9% על מוצריה, כאשר ועדת המחירים דורשת התייקרות שנעה בין 3% ל-8%. בהמשך לכך, ההמלצה הרשמית תונח בקרוב על שולחנם של השרים. על אף שרשימת המוצרים נראית קצרה, מדובר במוצרים שמהווים כרבע מצריכת החלב של הציבור בישראל - במיוחד בקרב השכבות החלשות ואלו שזקוקים הכי הרבה לסיוע ממשלתי.