ביטן הציג חוקים למאבק ביוקר המחייה: "נתנו לאוצר צ'אנס"

יו"ר ועדת הכלכלה הציג חוקים להורדת המע"מ על המזון ובעניין זיכוי במס לנוטלי משכנתאות, ותקף את משרד האוצר והממשלה בטענה שלא נעשה די בנושא: "זה התפקיד של ראש הממשלה ושר האוצר. עדיין לא רואים הצעות שנלחמות ביוקר המחיה"

זמן צפייה: 08:37

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ביטן הציג היום (שני) חבילת חוקים לטיפול ביוקר המחייה שיוגשו בתחילת השבוע הבא. ביטן תקף: "נתנו לאוצר צ'אנס לטפל ביוקר המחייה וזה לא קרה, אז אנחנו חופשיים לעשות מה שאנחנו חושבים".

דבריו של חבר הכנסת מטעם הליכוד נאמרו בישיבה נוספת שקיימה היום ועדת הכלכלה בנושא יוקר המחייה, בהמשך לסדרת הדיונים בנושא שמקיים ביטן. בפתח הדיון בירך היו"ר את ההחלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ועדת שרים בראשותו למלחמה ביוקר המחייה, והזכיר כי הוועדה היא זו שהעלתה את הנושא על סדר היום בחודשים האחרונים.

עוד הוסיף ביטן, וביקר את הממשלה על כך שאינה פועלת מספיק למאבק ביוקר המחייה: "זה לא תפקיד ועדת הכלכלה לעשות את המלחמה הזו ולחוקק חוקים, זה התפקיד של הממשלה, של שר האוצר, ראש הממשלה ושר הכלכלה. אנחנו עדיין לא רואים הצעות שנלחמות בבעיה עכשיו ושיכולות להפחית מחירים כרגע. זה שרוצים להילחם במונופולים זה חשוב מאוד, המלחמה ביוקר המחיה היא ארוכת טווח ומשפיעה לאט לאט".

יו''ר ועדת הכלכלה דוד ביטן
יו''ר ועדת הכלכלה דוד ביטן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בתחילת השבוע הבא נגיש הצרות חוק שהראשונה בהן להשוואת מע"מ על במזון ל-OECD עד 8 אחוז", אמר ביטן והוסיף: "הצעת חוק נוספת תהיה בנושא הבנקים שתטפל בדרך עקיפה במי שיש לו משכנתה לדירה ראשונה של עד מיליון וחצי שקל, אותם אנשים יקבל נקודות זיכוי במס הכנסה כדי להתמודד עם עליית הריבית. בנוסף, באשר לבנקים שלא נותנים הטבה בפיקדונות ללקוחות – נגיש הצעת חוק שתעלה את המס על הרווחים שנובעים מהעלאות הריבית. אם הבנקים לא רוצים לשלם מס אז שיתנו הטבות בריבית הפיקדונות".

ביטן הביע את אכזבתו ממשרד התחבורה: "לא טיפל בעליית מחיר החנייה בתל אביב. הבנו שאת עיריית תל אביב זה לא מעניין, אז ביקשתי להכין הצעת חוק שמבטלת את ההעלאה הזו ומבטלת את החוק שמאפשר לרשויות להעלות מחיר חניה בלי הסכמה מאף אחד. בנוסף נשקול להעביר 30% מקנסות החניה לאגף התנועה במשטרה לטובת בטיחות בדרכים".

היו"ר ביטן סיכם את הצהרתו ואמר כי אלה יהיו ההצעות שיוגשו בשבוע הבא, והזכיר: "נתנו לאוצר צ'אנס לטפל בזה ולא טיפלו, אז אנחנו חופשיים לעשות מה שאנחנו חושבים ותמסרו לשר האוצר ולראש אגף התקציבים שיהיו עוד חוקים". הדיון בנושא מסקנות הצוות של ח"כ אליהו ברוכי, שבחן אמצעים להורדת מחירים ברשתות השיווק, עדיין נמשך בשעה זו, הודעה מלאה תישלח לאחר שיסתיים.