ההתייקרות במחירי החשמל: כל בית ישלם בממוצע עוד אלף שקל בשנה

את דרכה הכלכלית הממשלה החדשה תפתח עם גל התייקרויות חדש, שיכאב לכולנו בכיס. תעריף החשמל יזנק ב-8.25%, בפעם השלישית בתוך שנה - והמשמעות היא תוספת של 65 שקלים בממוצע לחשבון הדו-חודשי

זמן צפייה: 02:25

את דרכה הכלכלית הממשלה החדשה תפתח עם גל התייקרויות חדש, שיכאב לכולנו בכיס. היום (רביעי) התבשרנו כי כבר בעוד ימים צפוי לזנק תעריף החשמל ב-8.25%, בפעם השלישית בתוך שנה, בגלל עליית מחירי הפחם. המשמעות: תוספת של 65 שקלים בממוצע לחשבון הדו-חודשי, לא כולל עלות המכונות במפעלים והחימום בקניונים - שגם הם יתגלגלו בסוף אלינו.

אם ממשלת נתניהו תרצה, היא תוכל שוב לבטל את המס על הפחם, וכך ההתייקרות תפחת מעט, ל-6.25% - אלא שקשה לראות צו כזה יוצא לפני סוף השנה. הצרכנית הכי גדולה של החשמל בישראל היא חברת "מקורות", שמשתמשת בכמות אנרגיה עצומה כדי להפעיל את מתקני ההתפלה, לכן גם מחירי המים, בכל כמות שהיא, יטפסו ב-3.5%.

חשבתם שזה הכל? הלוואי. האינפלציה מובילה לעדכון אוטומטי בתעריפי הארנונה, שיעלו מדן ועד אילת ב-1.4%. בקשות של עשרות עיריות לנפח את המחיר עוד יותר, לפעמים ב-5 או ב-6 אחוזים, לא אושרו בינתיים, וגם הן יתגלגלו למשמרת של סמוטריץ' ודרעי.

חברת החשמל
חברת החשמל

ולקינוח, גם הבנזין יתייקר במוצאי השבת הבאה, בעקבות סיום הנחת הבלו - 33 אגורות - שממנה נהנו הנהגים עד סוף 2022. דווקא את הגזירה הזו קל יחסית לדחות, אם האוצר יפרסם צו חדש ויוותר לפחות על חלק מההכנסות שלו על הדלקים.

עמודי חשמל בתל אביב
עמודי חשמל בתל אביב | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ובכלל, בקמפיין הבחירות שלו הבטיח ראש הממשלה המיועד נתניהו להקפיא לחלוטין את החשמל, המים, הארנונה והבנזין, הרי אלה התשומות שגורמות לעלייה גם במחירי המוצרים האחרים. עכשיו הוא יצטרך לבחור אם לקיים, בעלות של מיליארדי שקלים, או להתחיל את הקדנציה שבדרך עם מכה קשה נוספת בסעיף ההוצאות של כל אחת ואחד מאיתנו.