חופשה בהפרדה: באילת מסתגלים לשגרת התו הסגול - גם בתפוסה מלאה

העיר הדרומית שבה לחיים עם הסרת המגבלות, וסגירת השמיים מגבירה את תיירות הפנים. אך לצד השמחה מהחזרה לשגרה, ישנו חשש מהתפרצות נוספת - שתשבית את העיר. "אנשים לא יתאוששו ממכה שנייה"

זמן צפייה: 10:24

עובדי בתי המלון ועשרות אלפי הישראלים שירדו לאילת מתמודדים עם אתגר חדש – איך מבלים בחופשה כיפית ומהנה תחת הגבלות חמורות? אילת בסוף השבוע - חם כמו תמיד, פקוק כמו פעם, עמוס כמו ביולי נטול קורונה - אבל הכול שונה. כל עובדי מלון קראון פלאזה הוחזרו מחל"ת והתפוסה כאן מלאה ולמרות זאת, ארוחת הבוקר נראית מתוקתקת, מדויקת. אם מספר הסועדים עולה על מה שמותר, הם נשארים בחוץ. ביום חמישי בצהריים, פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, סורק את נתב"ג, עולה על טיסת "ישראייר" לאילת, תוך בחינה של ניהול הטיסה בימי קורונה. הוא נוחת בערב בעיר הדרומית, לן במלון קראון פלאזה, ועל הבוקר ניתנת לו הזדמנות כאורח לראות מקרוב איך מיושם בשטח התו הסגול.

שרון אלון, מנכ"ל רשת קראון פלאזה בישראל, ציין: "אנחנו בסך הכול רוצים שתהיה פרנסה לצוות רוצים לעבוד. אנחנו נשמור על הכול, נשים מסכות, המזנון נראה כמו בית מרקחת, המלון נראה כמו בית חולים. אנחנו עושים הכול כדי לעמוד בתקנות ואנחנו עומדים בזה בהצלחה, אבל זה לא פשוט". עיר אחת בתפוסה אדירה עם 40,000 אורחים בסוף שבוע אחד במלונות. הדבקה המונית זה התרחיש המלחיץ מבחינת משרד הבריאות. הסיור של גרוטו נועד להראות שהכול כאן נשמר לפי ההוראות וגם כדי לבקש הקלות. "תנו לפתוח אטרקציות", מתחננים כאן לפני פרופ' גרוטו בעלי עסקים שעדיין לא חזרו לעבוד. פרופ' גרוטו שומע את התחינות והאמת היא שהעיר אילת כולה מונעת מפחד, פחד מהדבקה שתוביל לסגר חדש.

לכתבות נוספות בנושא >> 

"אי אפשר לנהל מלון עם 20 איש בחדר אוכל": הקרב על המלונות

הגבלת כניסה ומרחק בחדר האוכל: המתווה שיאפשר את פתיחת המלונות

חופשה עם מסכה: השמיים סגורים – והישראלים נוהרים לאילת

בריכה באחד מהמלונות באילת
בריכה באחד מהמלונות באילת | צילום: רויטרס

נבו לוי, מנהל ביטחון בקניון אייסמול, הביע את החשש מהתפרצות נוספת בעיר הדרומית: "מהמכה השנייה אני כבר לא יודע אם אנשים יתאוששו פה וזו תהיה מאוד כואבת לאנשים". ניסים יניב, בעל הקניון "אייסמול" באילת, הוסיף: "מטבע הדברים אין לאנשים לאן לצאת החוצה לחופש, והם מתפרקים כאן". מתפרקים בקניון, אבל לא משאירים אגורה באטרקציות הסגורות, בברים, במועדונים שנסגרו וגם המסעדות באילת חטפו חזק. פרופ' גרוטו ישמע בדיונים בקשה של ניב, למשל, להקל על המסעדות באילת כי עם 20 אנשים בלבד בתוך המסעדה אי אפשר לחיות. ניב קנדי, בעל "קפה אופטימי": "המצב הוא כזה שנלחמים ממש על כל לקוח. מצב מאוד קשה. עד היום לא קיבלנו את כל המענקים. פשוט משקרים לנו ומשקרים ומשקרים".

המגבלה של עשרים הלקוחות במסעדה בלבד מתסכלת באילת מאוד. במלונות היא קצת שונה. בימים האחרונים מאפשרים למלונות בעיר, כמו בכל הארץ, לפעול ב-35 אחוזי תפוסה בחדרי האוכל במקום 85 אחוזים והם הסתגלו מהר מאוד. בימים שבהם העיר מלאה עד אפס מקום, ברור למלונאים שצריך למנוע כאן הדבקה בכל מחיר. כולם עושים כאן הכול כדי שעיר הנופש תמשיך לעבוד ולהתפרנס בכבוד.