המלונות נפתחו: כמה עולה חופשה באילת לקראת סיום משבר הקורונה?

לאחר המכה האנושה שקיבלה העיר הדרומית ובעזרת שבועות של הכנות, 12 מתוך 50 המלונות נפתחו והחלו לקלוט נופשים ישראלים. אז כמה תעלה חופשה משפחתית בתום המשבר ומי זכאי להנחה?

זמן צפייה: 08:17

שבועות של הכנות, ימים של ניקיונות, הצטיידות אדירה בכל מוצר אנטי-קורונה אפשרי, חזרות גנרליות בחדר האוכל, חזרות רטובות בתוך הבריכה והכנסת נהלים חדשים לשגרת העבודה כמו ניקוי החדר עם כיוון השעון, ועכשיו הכול הסתיים - הבוקר הגיע הזמן שכולם חיכו לו - פתיחת העיר אילת.לחופשות שונות מכל מה שהכרנו.

רק 12 מתוך 50 המלונות באילת נפתחו היום והתפוסות יגיעו ליותר מ-90% בחג השבועות. נזכיר שאילת היא עיר שמתפרנסת בעיקר מתיירות, בשנה שעברה למשל 741 אלף תיירים לנו בעיר. כמו כן, בחורף נחתו 49 טיסות "לואו קוסט" שבועיות, היום נוחתות בעיר רק טיסות פנים - עם הרבה מיגון ועם החלטה לשמור בינתיים על מחיר נמוך, גם בחודשי יולי ואוגוסט. מעבר לכך, לא פחות מ-900 מיליון שקלים יושקעו בשנים הקרובות בפיתוח חופי העיר, ובינתיים הוזרמו 25 מיליון שקלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בדרך לגל שני? חשש מהתפרצות נוספת – כבר בשבועות

שלושה תלמידים התגלו כחולי קורונה: תיכון מוכר בירושלים ייסגר

מנכ"ל משרד הבריאות החדש: מנהל בית החולים ברזילי

בריכה באחד מהמלונות באילת
בריכה באחד מהמלונות באילת | צילום: רויטרס

אז כמה תעלה לכם חופשה משפחתית ביולי ובאוגוסט? סוף שבוע ב"לאונרדו פלאזה" לזוג עם שני ילדים בחודש יולי יעלה 7,100 שקלים. חצי פנסיון. המחיר לשלושה לילות למשפחה בחודש אוגוסט זול יותר - 6,100 שקלים. במלון נוסף של הרשת, ה"קורל ביץ'", סוף שבוע משפחתי ארוך לחודש יולי מתומחר ב-7,800 שקלים, שבהם הכול כלול. ביחס לשנה שעברה, מדובר בהוזלה. במלון "דן אילת" המחיר לשלושה לילות באמצע שבוע לזוג עם שני ילדים יהיה 5,600 שקלים בלבד. המחיר הזה נמוך משמעותית ביחס למחיר ביולי אשתקד.

במקביל, ברשת "ישרוטל" מרכז ההזמנות בקושי עומד בעומס. בחג השבועות כבר אין מקום לדחוף סיכה בעיר, אבל עובדים על מכירת הקיץ. סוף שבוע בחודש יולי למשפחה ב"רויאל גארדן" יעלה 6,000 שקלים, באוגוסט המחיר יהיה 5,300 שקלים למשפחה - כ-1,500 שקלים פחות מהמחיר בקיץ של טרום הקורונה. במלון "הריף" זוג עם שני ילדים שיתארחו בסוף שבוע ביולי ישלמו 4,500 שקלים, אותה חבילה בחודש לאחר מכן - 5,800 שקלים. יש לציין כי על חבילה זו יש הנחה של 13% לעובדי מערכת הבריאות.

חוף הים באילת
חוף הים באילת | צילום: רויטרס

העיר אילת נפתחה היום באופן רשמי לתיירים הישראלים אבל עדיין אי אפשר לדעת אם התפוסות הגבוהות של חג שבועות ימשיכו אל תוך הקיץ כשברקע יש לא מעט נעלמים: גל שני של מגפת הקורונה, פיטורים והעמקת המיתון במשק הישראלי. הבריאות והכלכלה הן גורמים קריטיים בהחלטה של משפחה אם לצאת עכשיו לחופשה.