בשל ביטול המכס על פירות וירקות: "פרי הגליל" תפטר 100 עובדים

הנהלת חברת המזון הודיעה ליו"ר ועד העובדים על פיטורים של עשרות עובדים, בעקבות הרפורמה בענף החקלאות. הליכי הפיטורים יחלו כבר בשבוע הבא. "הורדת המכסים תביא לפגיעה אנושה במפעל"

מפעל פרי הגליל
מפעל פרי הגליל | צילום: יוטיוב

הנהלת חברת המזון "פרי הגליל" הודיעה היום (חמישי) ליו"ר ועד העובדים על פיטורים של 100 עובדים מתוך 250, בעקבות ביטול המכס על פירות וירקות. השימועים לפני הפיטורים הראשונים יערכו כבר בשבוע הבא. "בהמשך לפרסום צו תעריף המכס והפטורים, שיביא להפחתה ויבטול על מוצרי חקלאות שונים, התקיימה היום התייעצות דחופה בהנהלת החברה והוחלט על צמצום פעילות מיידית - הורדת המכסים תביא לפגיעה אנושה במפעל", נכתב בהודעת ההנהלה.

לפני כן פנו חברי כנסת מסיעות הקואליציה במכתב דחוף לראשי המפלגות, בעקבות הודעת שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר בנושא הפחתות המכסים המיידת על פירות וירקות, ולטענת מדובר ב"הפרה בוטה של ההתחייבות הקואליציונית".

על המכתב חתומים סגן שר הביטחון אלון שוסטר, סגן שר הכלכלה יאיר גולן, וכן חברי הכנסת רם בן ברק, יעל רון בן משה, רם שפע, ענבר בזק ונירה שפק, שכתבו: "מהלך שיחייב אותנו לנקיטת פעולות חד צדדיות גם מצידנו, כחברים וחברות המבינים את חשיבות שלמות הקואליציה, אנו קוראים להתערבותכם המיידית במשבר הקואליציוני החריף המתפתח".

את הצו פרסמו ליברמן ופורר כחלק מהתוכנית הרוחבית לענף החקלאות שהציגו מוקדם יותר השנה. המהלך של השרים נעשה באופן חד צדדי וללא הסכמות בתוך הקואליציה, והוא כולל ביטול מיידי של המכס על מספר פירות וירקות: אבוקדו, שום, פטריות אפונה, שעועית, תאנים, אננס ארטישוק ועוד. יתר המכסים על כלל הפירות והירקות הטריים, הקפואים והמשומרים יופחתו באופן הדרגתי על פני 6 פעימות בתקופה של 5 שנים, כדי לאפשר לחקלאות המקומית להסתגל למצב החדש.