ההתייקרויות הצפויות במשק: מוצרי חלב בפיקוח ובנזין

שר האוצר הצליח למנוע התייקרות של 16 אחוזים במוצרי החלב, אך עדיין מדובר בעליית מחירים משמעותית של 9 אחוזים - ובהמשך אף עתידה עלייה נוספת. בנוסף, גם במחירי הדלק צפויה עלייה, אם לא בשבוע הבא אז בחודש יוני

זמן צפייה: 02:01

ביום שני הקרוב צפויה התייקרות משמעותית בשוק מוצרי החלב ותיתכן אף התייקרות נוספת בבנזין. העלייה במחירי מוצרי החלב שבפיקוח אמורה הייתה להסתכם ב-16 אחוזים, אבל בעקבות צווים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסתמן שההתייקרות המיידית תתמתן.

ההתייקרות הצפויה לאחר הוצאת הצווים תהיה ב-9 אחוזים בלבד, ו-7 אחוזים נוספים ייפרסו לפי משא ומתן שיתקיים בחודש הקרובים. הצרכנים עדיין יחוו קפיצה משמעותית במחירי מוצרי חלב מפוקחים. בערך 40 אחוזים מסל המוצרים בשוק החלב הם מפוקחים,והתייקרותם עלולה להוביל לפגיעה במדד המחירים לצרכן.

Whatsapp Image 2023 03 06 At 0
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

בנוסף, תעריפי הדלק גם בסכנת עלייה. במשק האנרגיה ההערכה היא שתהיה התייקרות בדלק של 15 אגורות לליטר, לאחר שסמטוריץ' התערב והוריד את מס הבלו. משמעות המהלך היא שבטווח המיידי תהיה הנחה מסוימת אבל המקורות התקציביים לכך מתחילים להיגמר בהדרגה, בין היתר מצניחת ההכנסות ממסים. לכן, ככל הנראה שבין מאי ליוני תצומצם הנחת המס לנהגים ובחודש הבא תהיה התייקרות נוספת.