סמוטריץ': "ראשי ערים מאיימים על ח"כים, לא ניכנע לסחטנות"

שר האוצר נאם במסיבת עיתונאים, והתייחס למחאת ראשי הרשויות סביב חוק "קרן הארנונה". הוא אמר כי מדובר ב"ניסיון סחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים שמאיימים על חברי כנסת שימחקו אותם בפריימריז", והוסיף: "החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאד למאבק ביוקר המחיה"

זמן צפייה: 08:47

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נאם הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים, והתייחס למחאה שפרצה בעקבות חוק קרן הארנונה. "אני שומע את ניסיון הסחיטה של בעלי הכוח והאינטרסים ושל ראשי ערים של הרשויות העשירות", אמר סמוטריץ', "הם אומרים לחברי כנסת שימחקו אותם בפריימריז וינהלו נגדם קמפיין תקשורתי במיליונים. לא נכנע לאיומים וסחטנות, ונפעל בצורה מקצועית לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

"יצאנו למלחמה ביוקר המחיה", אמר סמוטריץ' בפתח דבריו, "כשר אוצר אני פועל להורדת יוקר המחיה ונלחם בשבילכם מול גופים ואנשים גדולים וחזקים. שיהיה ברור - אני חסיד גדול של ביזור סמכויות של לתת יותר ויותר סמכויות לניהול עצמי של רשויות מקומיות. זה לא הסיפור שלנו היום. חוק קרן הארנונה הוא חוק של כולם זהו החוק להקמת הקרן להורדת יוקר הדיור. וזה אתגר של כולנו".

"החוק הזה הוא המשך ישיר ומשמעותי מאד למאבק ביוקר המחיה", הוסיף סמוטריץ', "היום, במצב הקיים, יש תמריץ לראש רשות לבנות עסקים ולא מגורים מה שיוצר היצע נמוך לצד ביקוש הולך וגדל. התוצאה: מחירי הדיור בנסיקה תמידית וכולנו משלמים את המחיר.הקרן להורדת יוקר הדיור מבקשת דבר אחד פשוט - לתמרץ ראשי ערים לבנות יחידות דיור למגורים. יותר היצע - מחירי הדיור יורדים. כל שאר הדברים שמספרים לכם הם שקר מוחלט".

סמוטריץ' במסיבת העיתונאים
סמוטריץ' במסיבת העיתונאים | צילום: נעם ריבקין-פנטון, פלאש 90

סמוטריץ' במסיבת העיתונאים
סמוטריץ' במסיבת העיתונאים, יחד עם יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים | צילום: נעם ריבקין-פנטון, פלאש 90

עוד אמר שר האוצר: "אני נלחם בשבילכם, בשביל כולנו, כדי שהילדים שלנו יוכלו לרכוש דירות, כדי שנוכל להוריד משמעותית את יוקר המחיה והדיור - ולצערי, חלק מראשי השלטון המקומי וראשי הערים נלחמים בכם, בנו, בכל מי שרוצה להוריד את יוקר הדיור. נגמרו הימים שבהם אנחנו נכנעים לבעלי אינטרס. יש עשרה ראשי רשויות שהכריזו מלחמה כנגד הורדת יוקר הדיור. כל עוד יש להם שלווה בחלקת האלוקים הקטנה שלהם - אתם תשלמו וכולנו נשלם. לא עוד".

"הם טוענים שהרשויות החזקות יממנו את החלשות – זה לא נכון. כל מי שיבנה יחידות דיור למגורים יקבל מענק שנתי מהקרן, כל מי שיבנה משרדים יפריש לקרן הארנונה סכום קטן, ביחס לרווח העצום שהוא עושה וימשיך לעשות מהארנונה העסקית".