פרסום ראשון: ההסכמות המסתמנות בין הנהלת אל על לטייסים

לחדשות 2 נודע כי בישיבה שנערכה אמש בין ועד הטייסים להנהלת החברה הגיעו הצדדים לבנות לגבי רוב הנושאים שבמחלוקת

סוף למשבר? אל על (פלאש 90)

לאחר העיצומים שנקטו טייסי אל על, שהובילו לביטול טיסות רבות ודחייתן של אחרות וגרמו לנוסעים רבים להיתקע בחו"ל, לחדשות 2 נודע כי בישיבת משא ומתן שנערכה אמש הגיעו הצדדים להסכמות על רוב הנושאים שבמחלוקת. מי שתיווך וסייע לקיום הפגישה הוא יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

על פי ההבנות בין הצדדים, הטייסים יקבלו תוספת שכר של שבעה אחוזים וחצי וגם תוספות שכר אישיות. במסגרת התוספות האישיות יקבל כל טייס שתקוצר לו השהייה מעבר לים תשלום על עוד 7 וחצי שעות טיסה.

בתמורה התחייבו הטייסים לקיצור קבוע של זמני השהייה בחו"ל והגדרת משך זמני הטיסה מראש. כך לדוגמה, יקבע מראש זמן הטיסה לניו יורק מבלי שלטייסים תהיה אפשרות להאריך אותו כפי שנעשה בשנים האחרונות.

חוזרים להמריא. אל על (פלאש 90, משה שי)
חוזרים להמריא. אל על (פלאש 90, משה שי)

עוד נקבע כי הנהלת החברה תפסיק לאלתר את החכרת המטוסים, הליך בו משתמשים במטוס ובצוות של חברה אחרת. בעקבות המאבק על נושא זה ביקשה ההסתדרות להכריז על סכסוך העבודה בחברה. מהחברה נמסר כי סיכום הושג גם בין ההנהלה לצוותי הקרקע.

בין הצדדים נותרו פערים מינוריים שצפויים להיפתר ביומיים הקרובים. ההנהלה צפויה לדרוש בתמורה לתוספות השכר "שקט תעשייתי" והפסקה מיידית של פיצולי הטיסות מצד הטייסים.

מאל על נמסר בתגובה: "אין הסכם".

[brightcove_iframe video_id='18mivzak_vtr2_n20161122_v1' autoplay='0' kid='' duration='1929'']