הכוכבים בדרך? שופטי "מישלן" ביקרו בחשאיות במסעדות בישראל

פרסום ראשון: בימים אלו מסתובבים בארץ שופטים של מדריך המסעדנות היוקרתי, ומדרגים מסעדות באופן סמוי וללא הודעה מוקדמת. משרד התיירות, אשר מנסה להביא את המדריך הבינלאומי לארץ כבר תקופה ארוכה יחד עם עיריית תל אביב, החליפו טיוטות עם אנשי המדריך, והסכימו לממן את הבאתו ארצה, ככל הנראה בינואר 2024

זמן צפייה: 01:57

פרסום ראשון: לאחר נסיונות של שנים להביא לישראל את מדריך המסעדות היוקרתי "מישלן" כדי לדרג את המסעדות בארץ, הערב (רביעי) פורסם במהדורה המרכזית כי החודש, לאחר ביקור סודי של אנשי המדריך בארץ, נראה כי הכוכבים ינחתו בישראל בחודש ינואר 2024, ויוכרזו המסעדות אשר זכו לדירוג.

מתחת לרדאר, ככל הנראה בתחפושות, ובלי להודיע, צוותים של שופטי מישלן מסתובבים בימים אלו בתל אביב והמסעדנים בלחץ. אנשי מישלן לא מדווחים כשהם מגיעים. משרד התיירות החליט לפני הרבה זמן שהוא רוצה להביא את המדריך לארץ, ובמהלך החודשים האחרונים עברו טיוטות של הסכמים בין אנשי המדריך לבין עיריית תל אביב ומשרד התיירות, ושני הגופים יחלקו בעלויות של הבאת המדריך ארצה.

במשרד התיירות מודעים לעלויות הכספיות של הבאת המדריך היוקרתי לארץ, אך רואים בדבר כהשקעה בתיירות בישראל, מאחר שלדירוג המסעדות בכובים יש משמעות כבירה בזירה הבינלאומית, והוא יכול למשוך לארץ תיירים  מכל העולם.

בניין משרד התיירות בירושלים
בניין משרד התיירות בירושלים | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מדריך מישלן, הידוע גם בשם "המדריך האדום", הוא מדריך תיירות שמקורות בצרפת, והוא עוסק בדירוג מסעדות ובתי מלון. המדריך אשר נוסד בשנת 2003, מדרג מסעדות מסביב לעולם בעזרת כוכבים, ונחשב לאמין ולמקצועי.