הכימאי מבני ברק שמבטיח משקה אלכוהולי - בלי הנגאובר

דניאל חכים, בן 27, טוען שמצא את הנוסחה לביטול כל ההשפעות הלא נעימות שכרוכות בצריכה אלכוהול. אז האם מדובר במוצר מהפכני או עוד משקה אנרגיה עם יחסי ציבור מתוחכמים?

זמן צפייה: 08:34

חלומו של כול שתיין - כך אולי אפשר לסכם את הפטנט שרשם האברך מישיבת פוניבז׳ בבני ברק, כשהצליח לרקוח נוסחה למשקה אלכוהולי שמבטיח ערב על הבר - בלי הנגאובר ובלי תופעות לוואי. מי שאחראי למשקה הזה שנחת בברים בחודשים האחרונים הוא דניאל חכים, כימאי חרדי בן 27 שלדבריו מצא את הנוסחה לביטול כל ההשפעות הלא נעימות שכרוכות בצריכת אלכוהול, בלי הנגאובר ובלי עייפות. משרדי "אופוריה מחקר" היא החברה שעומדת מאחורי המשקה ומתיימרת לשנות את כללי המשחק בסצנת האלכוהול. כשהכול התחיל, לפני ארבע שנים, חכים עוד היה סטודנט תפרן שחלם לרתום את הידע שצבר בלימודי הכימיה במהלך היום כדי לשפר את חוויית השתייה שלו בלילה.

מכל המקומות בעולם, הראש היהודי והפטנט שלו הגיחו דווקא מבני ברק. “דתי פלוס, חרדי מינוס”, הוא מגדיר את עצמו. חכים, יליד בת ים, התחנך בנעוריו בישיבת פוניבז', מהגדולות בבני ברק. "תמיד היה לי איזה אופי כזה, סקרן מכל דבר ומסתכל על כל דבר ומנסה להבין איך. אם אני מאמין שהיישות העליונה היא זאת שעשתה את זה, והיא זאת שמובילה את הכול, אז פתאום הנופך שלך וההסתכלות שלך על מדע זה התעסקות במה שהוא ברא".

דניאל חכים
דניאל חכים | צילום: חדשות 13

אחרי שניסה על עצמו את הנוסחה וראה כי טוב, הוא רשם עליה פטנט וערך ניסוי עצמאי על פי מתווה מדעי שניסח בעבורו חוקר מאוניברסיטת בן גוריון. אז הוא פנה לאתר משקיעים וכאן נכנס לתמונה ינון מנשירוב, קבלן מנתניה שהחליט להמר על הצעיר השאפתן. רפי איתן, איש המוסד שנודע על חלקו בלכידת אדולף אייכמן, הוא מי ששידך בין השניים. איך ולמה? את זה הם לא מוכנים לגלות. הם גם לא מוכנים להסביר מדוע הם לא מהמרים למכור את הנוסחה של המשקה המהפכני הזה שאם הוא אכן מקיים את מה שהוא מבטיח, שווה מן הסתם מאות מיליונים.

חכים הציג מכתבים שקיבל ממותגי בירה מובילים כמו "אסטרלה דאם" ו"קרלסברג" בגרמניה שמביעים עניין בפטנט שלו אבל במקום לעשות אקזיט, הם החליטו לייצר ולשווק אותו בעצמם בפחיות שמזכירות משקאות אנרגיה מוכרים. אבל אם ב"רד בול", למרות ההבטחה השיווקית, אף אחד לא באמת מצפה להצמיח כנפיים, המוצר של חכים, כך הוא מתחייב, יכניס אתכם למצב של אופוריה אבל בלי שום כיסוי לתאונות אישיות. אז האם מדובר במשקה מהפכני או בסתם פחית שעושה שמח עם יחסי ציבור טובים? רק הזמן יגיד. קבוצת הביקורת שלנו לא חזרה עם מסקנות חד-משמעיות אבל השאירה את חכים עם חומר למחשבה.