ביום שאחרי דו"ח ה-OECD: הדולר מזנק לשיא של שנים

ברקע הקריאה של ארגון המדינות המתועשות לצמצום התמיכה הכלכלית בבני הישיבות, המטבע האמריקני מזנק לשיא של 3.872 ש"ח, לאחר חודשים רבים של התחזקות מתמדת - שהחלה במקביל לקידום המהפכה המשפטית והתגברה אחרי אישור החוק לביטול עילת הסבירות

זמן צפייה: 04:02

הדולר מזנק הבוקר (רביעי) לגובה של 3.872 ש"ח - מדובר בשיא של שנים, המשקף חודשים רבים של התחזקות מתמדת בשער הדולר, שהחלה במקביל לקידום המהפכה המשפטית והתגברה לאחר שהכנסת אישרה את החוק לביטול עילת הסבירות בחודש יולי. זאת כשברקע הדו"ח שפרסם אתמול ארגון ה-OECD, אשר כלל התייחסות למדיניות הכלכלית של הממשלה, והמלצה לצמצם את המימון לחרדים ולבני הישיבות.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ושר האוצר לשעבר, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב היום בחשבון הטוויטר שלו: "שמחתי לראות שארגון ה-OECD, מאמץ באופן מלא את גישתי בנושא הפסקת הסבסוד של אותם אנשים שלא רוכשים מקצוע והשכלה, ומתחמקים מלצאת לשוק העבודה. אני מציע לשים לב במיוחד על נושא סבסוד להורים בכפוף למיצוי כושר השתכרות, בדיוק כפי שהצעתי בעת כהונתי כשר האוצר בנושא סבסוד מעונות יום להורים עובדים. כשנחזור לשלטון אני מתחייב שאף מוסד חינוכי לא יקבל שום מימון במידה ולא מלמדים בו לימודי ליבה בהיקף מלא".

מפורום הכלכלנים נמסר: "ארגון ה-OECD פרסם אתמול נתונים מדאיגים על ההשפעה ההרסנית של מימון תלמידי ישיבות על כלכלת ישראל. הארגון קורא להגביל תקציבים למטרות מדכאות צמיחה, ולפעול לשילוב חרדים וערבים בשוק העבודה. ממשלת ישראל עושה בדיוק ההיפך. הגידול החד בכספים הקואליציוניים למטרות מדכאות צמיחה, בשילוב הירידה בהיקף גביית המסים הביא להכפלת הגירעון התקציבי. המדיניות הכלכלית של הממשלה עלולה לגרום לנזק אדיר ארוך־טווח לשגשוג הכלכלי של ישראל".

דולרים ושקלים. אילוסטרציה
דולרים ושקלים. אילוסטרציה | צילום: Shutterstock

בתחילת חודש ספטמבר, ערך הדולר שבר שיא של 7 שנים, כששוויו הגיע ל-3.85 שקלים. השיא השלילי נשבר לאחר נאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, שאמר כי הכנסת לא תכבד את פסיקת בית המשפט העליון - ובעת ביקורם של בכירי חברת דירוג האשראי מוד'יס בארץ. הנזק החמור לכלכלה, שנגרם בשל המהפכה המשפטית, צפוי להביא להחלשת כוח הקנייה של הצרכן הישראלי, להתייקרותם של חלק מהמוצרים המיובאים ולכך שתיירים ישראליים יאלצו לשלם יותר כסף כדי לקנות מטבע זר.