מנכ"ל חברת טבע ארז ויגודמן התפטר

בהודעה לילית , הצהירה חברת טבע כי "בהחלטה משותפת" המנכ"ל ארז וגידוגמן עוזב את החברה. תזכורת: מה קרה למניית העם?

טבע

דרמה לילית בענקית התרופות טבע. החברה הודיעה אמש (שני) כי המנכ"ל ארז ויגודמן פורש מתפקידו. ההערכה כי הדירקטוריון הראה לויגודמן את הדרך החוצה בעקבות המשבר בחברה ,שמנייתה צנחה בחמישים אחוזים בשנה האחרונה. החברה פרסמה את ההודעה לאחר חצות ולאחר שנסגר המסחר הבורסה בניו יורק שם נסחרת המניה. בשוק ההון יש דריכות לקראת פתיחת המסחר במניה הבוקר הבורסה בתל אביב.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בתזמון מפתיע החברה הודיעה הלילה כי היא ממנה את פרופ' יצחק פטרבורג למנכ"ל בפועל של החברה, במקומו של ארז ויגודמן. ד"ר סול בארר מונה כיושב ראש הדירקטוריון. הדירקטוריון הודיע כי מונתה ועדת איתור למנכ"ל "שיוביל את החברה בשנים הבאות".

בהודעה הרשמית שפירסמה החברה נכתב כי ההחלטה על פרישת ויגודמן, התקבלה במשותף איתו. כך שלא מדובר בהחלטה חד צדדית של ויגודמן לפרוש אלא בהחלטה "משותפת".

ויגודמן שהגיע לטבע מאדמה (לשעבר מכתשים אגן) היה אמור להחזיר את החברה לתלם בתחום התרופות הגנריות. ויגודמן שנחשב למומחה בתחום לא הצליח לעמוד בציפיות והמניה של החברה המשיכה לאבד גובה. עתה מונה במקומו פטרבורג.

"קודם לשובו לדירקטוריון טבע ב-2012, הוביל פרופ' יצחק פטרבורג את פעילויות המחקר והפיתוח האינובטיבי של טבע כסגן נשיא הקבוצה הגלובלית למוצרים ממותגים, בין אוקטובר 2010 ואוקטובר 2011, וזאת לאחר כהונה בדירקטוריון טבע בין 2009 ויולי 2010". נכתב בהודעת טבע. ההודעה עשויה לרמז על כך שהחברה תנסה למצוא את דרכה בתחום האינובטיבי (תרופות פטנט) על חשבון התחום הגנרי (תרופות קיימות).

"אני מאמין כי עכשיו הוא הזמן הנכון עבורי לפנות את מקומי", אמר מר ויגודמן. "עבורי זו הייתה זכות להוביל את טבע ואני גאה בכל מה שהשגנו. אני בטוח כי עתיד החברה יאיר לה פנים".

''החלטה משותפת'', ויגדומן
''החלטה משותפת'', ויגדומן | צילום: סיון פרג'

פרופ' פטרבורג אמר: "אנחנו מתמקדים ביישום סדר העדיפויות האסטרטגי של טבע ובשינוי מעמיק שלה, בדגש על מימוש הסינרגיות והיתרונות האסטרטגיים מרכישת Actavis Generics. יחד עם עמיתיי בטבע, נערוך תהליך בדיקה יסודי כדי לזהות הזדמנויות נוספות ליצירת ערך עבור בעלי המניות.

"לטבע יש עתודה ניהולית מוכשרת ומקצועית, וההודעה של היום אינה משפיעה על יכולתנו להשיג את יעדינו העתידיים. עם יכולות המו"פ הגנרי המובילות שלנו, הצבר החזק של מוצרים בפיתוח והפריסה הגלובלית, בשילוב המומחיות והמוצרים שאנו מפתחים ומשווקים בתחום התרופות הייחודיות, אני מאמין בטבע ובסיכויי הצמיחה שלה לטווח הרחוק".

ד"ר בארר אמר:"אנו מודים ליצחק שהסכים לקחת על עצמו את תפקיד המנכ"ל בפועל. הדירקטוריון של טבע, שחבריו אוחזים בעשרות שנים של ניסיון משותף בתעשייה הפרמצבטית, ימשיך למלא תפקיד מרכזי ופעיל בהתוויית האסטרטגיה של החברה, ואני מצפה לעבוד יחד עם צוות ההנהלה כדי למצות את ההזדמנויות ליצירת ערך העומדות בפנינו".

"נוביל תהליך מקיף לאיתור המועמד המתאים ביותר להנהיג את החברה בשנים הבאות. בשם הדירקטוריון אני מבקש להודות לארז עד תרומותיו הרבות לטבע לאורך השנים ולאחל לו הצלחה בעתיד", הוסיף בארר.