נערכים למלחמה: ערכות מזון הוכנו לחלוקה לתושבי הצפון

פרסום ראשון: רשות החירום הלאומית פנתה לפני מספר שבועות למשרד הכלכלה במטרה להקים מכרז להכנת קופסאות מזון למקרה של מלחמה מצפון שבו זכו כמה רשתות. אלפי קופסאות כבר מוכנות לחלוקה. גלנט: "צריך להיות מוכנים להידרדרות בצפון"

זמן צפייה: 00:25

פרסום ראשון: רשות החירום הלאומית פנתה לפני מספר שבועות למשרד הכלכלה במטרה להקים מכרז להכנת קופסאות מזון למקרה שתפרוץ מלחמה בצפון, כך נודע היום (חמישי) לחדשות 13. במכרז זכו כמה רשתות מזון, ואלפי קופסאות, שלהן יוסיפו מזון טרי כמו חלב ולחם, כבר נארזו - והן מוכנות למקרה חירום. החלוקה תתבצע על-ידי פיקוד העורף.

בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב אזרחית על מוכנות גזרת הצפון להרחבת המערכה הצבאית - ואמר: "עלינו להיות מוכנים להידרדות המצב הביטחוני בצפון, ולכך שנאלץ לכפות בדרך צבאית את החזרת תושבי הצפון לביתם". הוא הדגיש כי "מדינת ישראל מעדיפה להגיע להסדר מדיני שיאפשר את חזרת תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני בגבול, אך מקדמת במקביל את המוכנות המבצעית להחזרתם באמצעות הרחבת המערכה הצבאית".

בדבריו, הדגיש שר הביטחון את חשיבות המוכנות האזרחית, הכוללת תקינות המרחבים המוגנים ושימור תפקוד המשק בכל אזור הצפון - כולל בחיפה וסביבתה, והוסיף: "אנחנו מחויבים למצב בו נהיה מסוגלים להחזיר את התושבים שלנו בביטחון. אני לא רוצה לדבר על מועדים לחזרה, ואני לא רוצה לדבר על שיטות - אבל זה יקרה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2401181747' autoplay='0' credit='אלעד מלכה' desc='דברי שר הביטחון יואב גלנט' poster='' kid='1_rqq3yk7i' duration='409']

הרמטכ"ל הרצי הלוי התייחס אתמול למתיחות הגוברת מול חיזבאללה במהלך ביקור בגבול הצפון, ואמר: "הסבירות למלחמה בצפון גבוהה מבעבר. כשנצטרך - נלך קדימה בכל הכוח". "אנחנו רוצים להגיע בלבנון למטרה מאוד ברורה - זה להחזיר את התושבים לצפון, כל היישובים בצפון" הוסיף רא"ל הלוי, "אנחנו מבינים שהדבר הזה חייב לעבור דרך שינוי מאוד משמעותי".

[brightcove_iframe video_id='news-part-241711949' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='הרמטכ"ל בגבול הצפון: "הסבירות למלחמה מול חיזבאללה גבוהה"' poster='' kid='1_sjshjygt' duration='72']

עוד אמר: "אני לא יודע מתי תחל המלחמה בצפון, אבל אני יודע להגיד לכם - אני חושב שנתחיל אותה עם הרבה יותר יתרונות: ניסיון, יכולות וייצור הפתעות. כרגע נותר להתאמן ברצינות ולשמור על הרוח החזקה של האנשים - וכשנצטרך נלך קדימה בכל הכוח".