נתניהו וסמוטריץ' על מוד'יס: הכלכלה יציבה ובעזרת השם תישאר כזאת

ראש הממשלה ושר האוצר מפנים אצבע מאשימה כלפי "מוד'יס" אחרי פרסום תחזית דירוג האשראי - שאותה הגדירה "יציבה": "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה, ובעזרת השם תישאר כזאת. האנליסטים לא מכירים את חוסנה של החברה הישראלית"

זמן צפייה: 01:22

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסמו הערב (שבת) הודעה משותפת בתגובה על תחזית דירוג האשראי "היציב" של סוכנות הדירוג מודי'ס: "כלכלת ישראל יציבה ואיתנה ובעזרת השם תישאר כזאת. האנליסטים של סוכנות הדירוג מודי'ס מזהים נכון את חוזקתה של הכלכלה הישראלית בכל המדדים ואת המנהיגות הכלכלית הנכונה והאחראית שאנו מובילים בניהול נבון של ההוצאה הציבורית ובקידום רפורמות מעודדות צמיחה. החשש שמעלים האנליסטים של מודיס מהמחלוקת הציבורית והשפעתה על היציבות הפוליטית והכלכלית של ישראל הוא טבעי למי שאינו מכיר את חוסנה של החברה הישראלית".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1504232028' autoplay='0' credit='' desc='חשש באוצר: סוכנויות דירוג נוספות יילכו בעקבות מוד′יס' poster='' kid='1_ywdprecj' duration='']

עוד מסרו השניים: "הרכב ההוצאה הציבורית והפחתת החוב הלאומי תומכים וימשיכו לתמוך בצמיחת המשק ובהגדלת הצמיחה והפריון, וכך גם הפחתת הרגולציה, השקעה בשילוב אוכלוסיות בשוק התעסוקה ויצירת סביבת שוק חופשי תחרותי ויעיל יותר. אנו מעבירים תקציב אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות ושומרים על מסגרות התקציב בכדי להיאבק באינפלציה וביוקר המחיה, ומקדמים חוק הסדרים דרמטי שיאפשר האצת מיזמי תשתית לאומית, הסרת חסמים בתחום הדיור והיבוא, הפחת רגולציה ובירוקרטיה, קידום תחרות בשוק ההון ובענף הבנקאות ומאבק בהון השחור כמחולל מרכזי של הפשיעה המאורגנת לשם החזרת המשילות והביטחון האישי.

כמי שמאמינים בעוצמתה של החברה הישראלית, באחדותה וביכולתה לצלוח מחלוקות ומשברים, כפי שעשינו פעמים רבות בעבר, אנו משוכנעים שכך יהיה בעזרת השם גם הפעם. מדינת ישראל היא דמוקרטיה חזקה ומתוך כך אזרחי ישראל מקיימים שיח ער על נושאים המהווים סלע מחלוקת בתוך החברה הישראלית ואלו סממנים לחוזקתה של הדמוקרטיה הישראלית. מטבען, מחלוקות פוליטיות עזות מובילות למחאה ויכולות לייצר חוסר ודאות זמני, אלו סיכונים שנלקחים בחשבון ומגודרים בתוך ההערכות הכלכליות של מדינת ישראל.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1504232037' autoplay='0' credit='' desc='ריאיון עם שאול מרידור, לשעבר ראש אגף התקציבים באוצר' poster='' kid='1_i8sh8guc' duration='']

"לא תהיה שום פגיעה בדמוקרטיה הישראלית ובכלכלה הישראלית. ואנו נמשיך להוביל מדיניות כלכלית, ביטחונית וחברתית אחראית ולעשות הכל למען כלכלה ישראלית יציבה, צומחת ומשגשגת".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-1504232035' autoplay='0' credit='' desc='מ"תעודת כבוד" ועד "הבעת אמון במדיניות": מה אמר נתניהו על חברות דירוג האשראי?' poster='' kid='1_axz9aozd' duration='']

בתוך כך, במהדורה המרכזית פורסם הערב כי במשרד האוצר נדהמו מהחלטת מוד'יס, וכעת החשש המרכזי הוא שעוד סוכנויות יילכו בעקבותיה. כבר בחודש הבא, ב-12 במאי, צפויה סוכנות הדירוג S&P לפרסם את הודעתה וההערכה היא שגם היא תפגע בתחזית הדירוג של ישראל.

יצוין כי תחזית הדירוג של S&P מוגדרת "יציבה" כבר היום, ואם היא תעדכן מטה - מדובר בהתפתחות שלילית. בתוך כך, באוצר המומים מהכישלון לבלום את ההחלטה של מודי'ס, בין היתר בשל מעורבות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה יצחק הרצוג - וכן הניסוח החריג של ההודעה שמנבא פגיעה כלכלית בעקבות המהפכה המשפטית.