בעקבות נזקי הגל החמישי: תוענק חבילת סיוע בסך 90 מיליון שקלים לעולם התרבות

שרי האוצר והתרבות סיכמו על חבילת הסיוע, שבמסגרתה יועברו מיליונים לשחקנים, עובדי במה ואמנים עצמאיים דרך קניית מופעים וסיוע למוסדות התרבות. טרופר: "ביטוי לחשיבותה של התרבות והמחויבות שלנו לאנשיה"

זמן צפייה: 01:15

משרד האוצר יחד עם משרד התרבות והספורט הודיעו היום (רביעי) כי סיכמו על חבילת סיוע כלכלי בגובה של כ-90 מיליון שקל לעולם התרבות. במסגרת החבילה יוענק סיוע לשחקנים, עובדי במה, אמנים עצמאיים, תמיכה באומנים המופיעים במסגרת סל תרבות והצגות ילדים, מוסדות התרבות והיכלי התרבות.

שר האוצר אביגדור ליברמן דן בפרטים עם שר התרבות חילי טרופר והשניים סיכמו על חבילת הסיוע שתוענק לחודשים ינואר ופברואר בשל הפגיעה בעולם התרבות מהגל החמישי של הקורונה. הסיוע יתבצע בצורה של תשלום למוסדות על המשך העסקת העובדים ולא בפיצוי ישיר.

שר האוצר אביגדור ליברמן
ליברמן בכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

במסגרת החבילה יועברו 28 מיליון שקלים למוסדות תרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף וימשיכו לשלם לעובדים העמצאיים על אירועים או הצגות שבוטלו. 10 מיליון שקל ישמשו לסיוע לאמנים שעובדים במסגרת סל התרבות ונפגעו באופן קשה בעקבות הירידה במופעים לבתי ספר ובכלל. הסיוע יתבצע על ידי רכש מוגבר של הופעות מהאומנים באופן מיידי.

בנוסף, 50 מיליון שקלים יועברו לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות בכל הארץ, מהם 12 מיליון שקלים יופנו למופעים בהיכלי התרבות בערים ו-38 מיליון שקל יוקצו דרך מבחן סל"ע של משרד התרבות. תקציב הקרן לאמנים במצוקה יגדל ב-6 מיליון שקלים.

חילי טרופר, ועידת הספורט
שר התרבות והספורט חילי טרופר

ליברמן מסר כי "אנחנו פועלים במטרה לשמור על המשק פעיל ומתפקד. אני קשוב לטלטלה שחווים האמנים ואנשי הענף בשבועות האחרונים. המתווה שסיכמנו עליו יאפשר למוסדות ולגופי התרבות להמשיך ולפעול תוך שמירה על ההנחיות ולפעול בצורה רחבה יותר עם ירידת התחלואה".

שר התרבות והספורט הוסיף: "חבילת הסיוע היא ביטוי לחשיבותה של התרבות והמחויבות שלנו לאנשי עולם התרבות ולצורך לסייע להם לעבור את התקופה הקשה. עשינו כל שיכולנו כדי לסייע גם לאמנים העצמאיים, לאמני הילדים ולעובדי הבמה".