"עלולה להשפיע על הדירוג": אזהרת חברת האשראי מהמהפכה המשפטית

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הודיעה כי היא לא מורידה את דירוג החוב של ישראל אך הזהירה כי "ישנו סיכון משמעותי לפגיעה בכלכלה עקב החלשת האיזונים והבלמים". כמו כן, החברה ציינה כי חלק מחברי הכנסת והממשלה הציעו לצמצם את עצמאותו של הבנק המרכזי

זמן צפייה: 01:16

סוכנות דירוג האשראי "פיץ'" הודיעה היום (רביעי) כי החליטה לא להוריד את דירוג החוב של ישראל - אך הזהירה בחריפות מפני השלכות המהפכה המשפטית על הכלכלה. בין היתר נכתב בהודעה כי "החברה סבורה שהרפורמה עשויה להיות בעלת השפעה שלילית על פרופיל האשראי של ישראל".

סוכנות הדירוג התייחסה באופן מעמיק לצעדי המהפכה המשפטית בארץ וטוענת שהממשלה מעוניינת לצמצם את סמכויות בית המשפט ולהעניק יותר כוח לקואליציה. עוד נכתב כי "הרפורמה נתקלה בהתנגדות אזרחית ופוליטית חזקה".

ברקת, נתניהו ולוין
ברקת, נתניהו ולוין | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעיקר ההודעה כתבה הסוכנות: "החברה סבורה שהרפורמה עשויה להיות בעלת השפעה שלילית על פרופיל האשראי של ישראל על ידי החלשת האינדיקטורים של הממשלה או במידה והיחלשות האיזונים והבלמים המוסדיים יובילו לתוצאות מדיניות גרועות יותר או סנטימנט שלילי מתמשך של המשקיעים".

כמו כן, בפיץ' התייחסו גם להתבטאויות של שר החוץ אלי כהן ושל שר השיכון משה גפני בנוגע לבנק ישראל וציינו שחלק מחברי הכנסת והממשלה הציעו לצמצם את עצמאותו של הבנק המרכזי ולהגביל את עליית הריבית על המשכנתאות. עד כה התנגדו למאמצים אלו ראש הממשלה ושר האוצר.

סמוטריץ' במסיבת העיתונאים
שר האוצר סמוטריץ'

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מסר בתגובה: "כלכלת ישראל חזקה ובעזרת השם תישאר כזו. אישרנו בממשלה בשבוע שעבר תקציב מצוין, אחראי, מרוסן ומוטה צמיחה ותשתיות, ולמרות האינפלציה העולמית הגואה אנו מצליחים לבצר את מדינת ישראל כאי של יציבות, כלכלה בצמיחה ומקום מצוין להשקעה".