נתניהו בישיבת הקבינט למאבק ביוקר המחיה: "זו לא גזירת גורל"

ראש הממשלה כינס לראשונה את ועדת השרים החדשה, ואמר כי "לאחרונה היבואנים, היצרנים והמפיצים פשוט איבדו את הבלמים". עוד הוא הוסיף: "ישראל לא צריכה להיות יקרה יותר מרוב המדינות המפותחות בעולם"

זמן צפייה: 01:52

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) לראשונה את ועדת השרים החדשה שהוקמה למאבק ביוקר המחיה בלשכתו בירושלים, ובפתח הדיון אמר: "אנחנו הולכים להיאבק בזה, זו לא גזרת גורל. ישראל לא צריכה להיות יקרה יותר מרוב המדינות המפותחות בעולם".

"אנחנו מקיימים היום את הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה, והישיבה הראשונה קודם כל תוקדש להצגת הבעיה", אמר נתניהו בפתח דבריו, "המחירים בישראל גבוהים באופן משמעותי ממוצרים דומים או ממוצרים זהים לעומת רוב המדינות המפותחות. אין שום הצדקה אובייקטיבית לפערים הללו. יש כאן שכבות גיאולוגיות של מונופולים גלויים ונסתרים וכל מיני חסמים לתחרות. בנוסף, אני מתרשם שלאחרונה היבואנים, היצרנים והמפיצים פשוט איבדו את הבלמים".

"אנחנו נאספנו כאן, ונאסף כאן מעת לעת, כי אנחנו הולכים לבחון את זה ואנחנו הולכים להיאבק בזה", הוסיף ראש הממשלה, "יחד עם חבריי לממשלה, ועם הצוותים המקצועיים אנחנו נכנס למאבק נחוש ביוקר המחיה".

הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה
הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

"ביקשתי לקיים את הישיבה הבאה בעוד שבועיים", סיכם נתניהו, "בישיבה הזו, אני אבקש מהדרגים המקצועיים להציג צעדים מעשיים למאבק. אנחנו ניוועד כל כמה שבועות באופן קבוע, עם תכנית עבודה. נעבור משרד - משרד, כדי להוריד את יוקר המחיה לכם, אזרחי ישראל".

הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה
הישיבה הראשונה של ועדת השרים למאבק ביוקר המחיה | צילום: קובי גדעון / לע''מ

ראש הממשלה נתניהו עומד בראש הוועדה החדשה, והרכבה כולל גם את שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שר הכלכלה ניר ברקת, שר החקלאות אבי דיכטר, השרה להגנת הסביבה עידית סילמן, שר האנרגיה ישראל כ"ץ, שר הבריאות משה ארבל, שר הרווחה יעקב מרגי, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, שר התיירות חיים כץ, שר העלייה והקליטה אופיר סופר ושר התקשורת שלמה קרעי.