שיעור האבטלה ירד בנובמבר ל-14.6%: 130 אלף ישראלים שבו לעבודה

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי לאחר הסגר מספר המובטלים בקרב בני 15 ומעלה ירד ל-603 אלף, כאשר כחצי מהם נמצאים בחל"ת. זאת, לעומת 732 אלף מובטלים בחודש שעבר

אבטלה, לשכת העבודה
אבטלה, לשכת העבודה | צילום: GettyImages/אימג'בנק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) כי שיעור האבטלה בחודש נובמבר, לאחר הסגר, ירד ל-14.6%. זאת, לאחר ש-130 אלף ישראלים שבו לעבודה. כעת, מספר המובטלים בקרב בני 15 ומעלה עומד על 603 אלף איש, מתוכם 302 אלף הוצאו לחופשו ללא תשלום. בחודש שעבר שיעור האבטלה עמד על 18%, שהם 732 אלף איש, בהם 436 אלף היו בחל"ת.

לפני כשבועיים הודיעה הכלכלנית הראשית במשרד אוצר, שירה גרינברג, למנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי כי עלות הגבלות הקורונה עומדת על 1.5 מיליארד שקלים בשבוע, מתוכה 900 מיליון שקלים, בשל סגירת הקניונים. עוד כתבה גרינברג במכתב ששלחה כי מדובר "בעלות הישירה, ותיתכן עלות ארוכת טווח לאור פגיעה בכושר הפעילות של העסקים בתחומים המושפעים וכן בתחומים המושפעים מההגבלות באופן עקיף (ספקים, לקוחות ועוד)".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל שינוי בסטטוס הוויזות: ישראלים עוכבו בשדה התעופה בדובאי

טראמפ הודיע: עורך דיני רודי ג'וליאני נדבק בקורונה

דחף והטיח לרצפה: צעיר תקף בת 70 לאחר שפגע ברכבה • תיעוד

בחודש שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי על פי מסמך פנימי של התאחדות התעשיינים, נכתב ש-20 אלף ישראלים צפויים לאבד את מקומות עבודתם עד סוף שנת 2020. מדובר בתמרור אזהרה חמור, שעלול לגרום לפיטורים גם בחברות בינוניות וקטנות.

עוד עולה מהסקריה הפנימית ש-29% מהמפעלים דיווחו שיצטרכו פחות עובדים לטווח הארוך. כמו כן, עולה כי מכירות של סחורה לחו"ל נמצאות בירידה של 24%, ואילו מכירת סחורות בארץ צונחת ב-23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.