כ-7,300 ישראלים נוספים מובטלים מאמש - עלייה בשיעור המפוטרים

שיעור האבטלה עומד היום על 24.6%. כ-10% מתוך דורשי העבודה שנרשמו ביומיים האחרונים פוטרו מעבודתם, עלייה לעומת הממוצע של חודש מארס שעמד על 6%

זמן צפייה: 02:26

מגפת הקורונה: שירות התעסוקה עדכן הבוקר (חמישי) כי 7,290 ישראלים נוספים נרשמו בשירות התעסוקה מאז אמש, וכעת שיעור האבטלה עומד על 24.6%. מתוך דורשי העבודה שנרשמו אתמול וביום שלישי, כ-10% פוטרו מעבודתם ולא הוצאו לחל"ת. לעומת הממוצע שחל חודש מארס שעומד על 6%.

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: חדשות 13

מאז תחילת חודש מארס ועד היום נרשמו 866,907 דורשי עבודה חדשים. אתמול עדכן שירות התעסוקה כי לראשונה מספר המובטלים בישראל חצה את המיליון ועומד על 24%. מדובר בכרבע מהמועסקים במשק כאשר רובם הגדול, כ-90%, הוצאו לחל"ת כפויה.

בתוך כך, אמש הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "החלטתי יחד עם שר האוצר לתת מענק מיוחד לחג הפסח. כל משפחה עם ילדים תקבל 500 שקלים לכל ילד – כולל הילד הרביעי, עד הילד הרביעי, עד גיל 18. כל קשיש יקבל תוספת לקצבה החודשית של 500 שקלים. המענקים ייכנסו ישירות לבנק – בלי טפסים, בלי בירוקרטיה – ישר לחשבון הבנק".

נתניהו הוסיף כי המענק לעצמאים, שהיה אמור להינתן מגיל 28 ומעלה, יעודכן כך שמגיל 20 ומעלה יהיו זכאים לקבלו. "אנחנו מסוגלים לעשות את התיקונים הללו, להגיש את העזרה הזאת כי הכלכלה שלנו איתנה ואנחנו נדאג שהיא תישאר כזאת", הדגיש.

משמעות הצעדים שעליהם הכריז נתניהו היא שהמענק שניתן לעצמאים יינתן מגיל 20, "שכירים בעלי שליטה" שעד כה הודרו מדמי אבטלה - יחשבו לעצמאי, ולכן יקבלו עד 14,000 שקלים אם יעמדו בקריטריונים. עסקים שנפתחו ב-2019 יקבלו מענה במסגרת העצמאים.

נתניהו, בנימין נתניהו, ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו

המענקים החד פעמיים שיוענקו הם 500 שקל לכל ילד, עד 4 ילדים למשפחה. קצבת קשישים תעלה ב500 שקל. מקבלי קיצבת הכנסה ומזונות יקבלו 1000 שקל. שווי המענקים צפוי לעמוד על כ-3-4 מיליארד שקלים.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר לומד את ההחלטה". בכיר באוצר אמר: "שמעתי דיבורים, אבל לא ידעתי שזו ההחלטה - ראיתי אותה עכשיו בטלוויזיה".

גורם אחר באוצר טען: "קיבלנו התראה קצרה לפני הפרסום והבנו שלא נוכל לשנות את ההחלטה, אנחנו מתנגדים, זה לא על דעתנו. אין שום תועלת בלשלם סכום זהה לכולם, צריך לשמור את המיליארדים למי שבאמת זקוק להם".