הושגה הסכמה: חוק "איי התיירות" יעלה לקריאה שנייה ושלישית

על אף ששר הבריאות התנגד בהתחלה, לאחר דיאלוג עם שרת התיירות, השניים הסכימו לעלות היום להצבעה את החוק שיאפשר פתיחה של מלונות ב"אזורי תיירות מיוחדים"

בריכה באחד מהמלונות באילת
בריכה באחד מהמלונות באילת | צילום: רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התיירות אורית פרקש-הכהן הסכימו, לאחר דיאלוג בין שני הצדדים, להעלות היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית בכנסת את חוק "איי התיירות", שיאפשר פתיחה של מלונות ב"אזורי תיירות מיוחדים". זאת, לאחר ששר הבריאות התנגד למהלך.

בשבוע שעבר פורסם לראשונה בחדשות 13 כי אדלשטיין התנגד למתווה, בעקבות השינויים שעשתה ועדת החוקה, שאיפשרה פתח לערים נוספות חוץ מאילת וים המלח, עסקים נוספים חוץ מהמלונות עצמם, ודרישות שנוגעות בכללית ל"תעודת מחלים". גורם בכיר במשרד הבריאות אמר: "לוקחים את העיר הקורסת אילת כבת ערובה כדי לדאוג לאינטרסים אחרים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו: ללא שיפור במדדים – לא ניכנס לשלב הבא של ההקלות

"עסקים צריכים אוויר, הם על הקצה": הכנסת דנה בפתיחת המסחר

המומחים לקבינט הקורונה: רף ההדבקה מזנק – והממשלה לא עושה דבר

לפני כן, חרף הסתייגות משרד הבריאות, ועדת החוקה אישרה לקראת קריאה שנייה ושלישית את "חוק איי התיירות", שיאפשר הכרזה על אזורים נוספים, מלבד ים המלח ואילת, כ"אזורי תיירות מיוחדים" ולאפשר בין היתר פעילות מלונות לפני פתיחתם בכל הארץ.

כמו כן, ועדת החוקה קבעה כי הממשלה צריכה לבחון הקלות לאטרקציות, עסקים ופעילויות נוספות באזורים אלו, ולקבוע פטורים מבדיקות בכניסה ל"איי התיירות" לתושבי האזור עם מוגבלות ולילדים. ההחלטה התקבלה בוועדה, לאחר בחינה של היקפי התחלואה בקורונה בארץ, שנמצאים במגמת ירידה.