"לא יודעים מתי זה ייגמר": אתרי התיירות שנשארו שוממים

בתקופה זו, רגע לפני ליל הסדר, הרכבת האווירית של הישראלים לחופשות הפסח בחו"ל הייתה אמורה להיות בשיאה, אבל השנה נתב"ג ריק לגמרי. המצב דומה גם ביעדים המועדפים ביותר על המטיילים

זמן צפייה: 04:30

מגפת הקורונה: אם היו מספרים לנו לפני כמה חודשים שנמל התעופה בן גוריון יהיה שומם לגמרי בחג הפסח - לא היינו מאמינים. עד לפני חודשיים משפחות רבות בארץ עוד היו עסוקות בתכנון החופשה שכבר הוזמנה ושולמה. ספק כעת אם נראה את חצי מיליארד השקלים ששילמנו יחד על כרטיסים לטיסה שלעולם לא תמריא ליעדי תיירות שממילא ריקים מאדם. גיל סתיו, סמנכ"ל שיווק ומכירות בישראייר סיפר כי "זו סיטואציה לא פשוטה ואנחנו לא ידועים מתי זה ייגמר".

"אנחנו נמצאים בקשר שוטף עם בתי המלון, הספקים והשותפים שלנו בחו"ל, גם שם המצב לא מזהיר, הוא דומה למה שקורה כאן. בתי המלון סגורים, תיירות - אפס", המשיך סתיו. צרפת הייתה היעד במקום השלישי בין היעדים הפופולריים ביותר בחג הפסח בשנה שעבר ואיטליה במקום הרביעי. כעת, שתיהן מתמודדות עם עשרות אלפי חולים ואלפי מתים. גרמניה הייתה במקום החמישי ברשימת היעדים המועדפים, שם הסגר הוא עד 19 באפריל ויוסר בהדרגה אך ורק אם המצב ישתפר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליל הסגר: המדריך המלא להנחיות התנועה החדשות של משרד הבריאות

מספר מקרי המוות מקורונה עלה ל-65 בני אדם; 9,248 נדבקים

נתניהו לשרים: בשבוע הבא אציג את פרטי אסטרטגיית היציאה מההסגר

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

גם נמל התעופה הגדול החדש באיסטנבול שומם לגמרי. השנה הוא אמור היה להיות במקום הראשון ברשימת היעדים לפסח, והוא סגור. עם כ-30 אלף נדבקים בקורונה, אפילו טיסות פנימיות נאסרו בטורקיה. מטיילים רבים היו אמורים להמריא לתאילנד, לחופים קסומים, לים טורקיז, אלא שהשלווה באיי תאילנד הפכה לסגר מוחלט.

זה המצב גם בגיאורגיה, שהייתה אחד היעדים הצומחים ביותר בנתב"ג בפסח האחרון. שם יש רק 195 חולים מדווחים, אבל הגיאורגים היו מאוד מהירים בצעדים מאוד קשים - הכול שם ריק. עוצר לילה בבתים, כבר שבועות שאין לימודים ואין כניסה לזרים למדינה.