חרף המענקים הכלכליים: נפגעי משבר הקורונה מפגינים בתל אביב

עצמאים ושכירים שפוטרו במהלך השבועות האחרונים פתחו במחאת אוהלים משותפת בשדרות רוטשילד שבעיר, בשל הפגיעה הכלכלית שחוו מהמשבר שיצר הנגיף. "ממשלת ישראל מוציאה להורג את העסקים"

זמן צפייה: 02:06

בימים האחרונים, חרף המענקים החדשים לנפגעים הכלכליים ממשבר מגפת הקורונה, החלה ברחוב רוטשילד שבתל אביב מחאת אוהלים משותפת לעצמאים ושכירים שפוטרו במהלך השבועות האחרונים של ההסגר המלא - רגע לפני ההקלות שמטרתן להחזיר את המשק לשגרה בצל הקורונה. על השלטים שנתלו ברחוב נכתב כי "ממשלת ישראל מוציאה להורג את העסקים".

אתמול אישרה הממשלה את מתווה הסיוע לעצמאים ולעסקים קטנים בסך של שמונה מיליארד שקלים. הסיוע יוענק כתלות במידת הירידה בפעילות העסקף כאשר המענק המקסימלי יהיה 400 אלף שקלים. כמו כן, אושרה הפעימה השנייה בתוכנית הסיוע לעצמאים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אין הוכחה לכך שאדם שהחלים מקורונה לא יכול להידבק בשנית"

דיווח: סין שלחה צוות רפואי לקוריאה הצפונית לטפל בקים

הולך בדרכי אביו: הבן השכול שניצב בחזית המאבק בקורונה

אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אדם הלובש מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

בין היתר, המענק מתחשב בעסקים שנמנעו מלהוציא את עובדיהם לחופשה ללא תשלום, ומתגמל אותם יותר. המדינה תכסה חלקית את הוצאות ההעסקה בזמן המשבר. מדובר בפיצויים שיתקבלו בנוסף למענק העצמאים שמקבל בעל העסק. בד בבד, הממשלה אישרה מענק מיוחד נוסף לבני 67 ומעלה שפוטרו במהלך המשבר. אוכלוסייה זו תקבל עד 4,000 שקלים בחודש מאי, נוסף על 6,000 שקלים בחודשים מארס-אפריל.

במקביל, הממשלה אישרה הקלות בתקנות לשעת החירום, והתירה פתיחת עסקים נוספים מלבד אלה שכבר קיבלו אישור לכך בדיון הקודם שנערך, כדוגמת סניפי "איקאה". התקנות יכנסו לתוקפן הלילה. על פי ההקלות, יותר איסוף עצמי של אוכל ממסעדות. על בעל העסק לדאוג למחיצה בין המוכר ללקוח, לשמור על מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, להקפיד על חיטוי משטחים פנימיים ולחייב את העובדים לעטות כפפות ולחבוש מסכות. לאף לקוח לא יותר לשבת בבית העסק.

אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב
אישה הלובשת מסיכת פנים בשוק בתל אביב | צילום: רויטרס

במקום של עד 100 מ"ר יותר יחס של שני לקוחות בלבד על כל קופה רושמת, ואילו במקום המשתרע על פני 100 מ"ר יותר יחס של עד ארבעה לקוחות בלבד על כל קופה רושמת. חנויות הרחוב יקבלו אישור להיפתח - אך, חנויות בקניונים עדיין לא. על בעל החנות מוטלת חובה למנוע התקהלות בכניסה ולהישמע כללי פתיחת העסקים שנקבעו על ידי משרד הבריאות.