בעקבות הגדלת התקציב: הגירעון צפוי לגדול עד 190 מיליארד שקל

בישיבת הממשלה הלילית בה אושר המהלך נאמר לשרים שהגירעון השנה יגדל בכ-138 מיליארד שקל מאשתקד. גורמים בביטוח הלאומי: 700,000 מובטלים יקבלו היום דמי אבטלה - שליש בלבד יקבלו סכום מלא

זמן צפייה: 00:51

מגפת הקורונה: הממשלה אישרה הלילה (שני) את הגדלת מסגרות התקציב ב-90 מיליארד שקלים כדי לממן את תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם הקורונה. בישיבת הממשלה הלילית נמסר לשרים כי בעקבות ההגדלה, הגירעון לשנת 2020 יגדל עד 190 מיליארד שקלים וצפוי לנוע בין צפוי לנוע בין 9.8% ל-13.6%, קפיצה משמעותית לעומת הגירעון אשתקד שעמד על 52 מיליארד שקלים.

גורמים בביטוח הלאומי ציינו כי יותר מ-700 אלף מובטלים יקבלו היום דמי אבטלה. כשליש מהם יקבלו את הסכום המלא, וכשני שלישים יקבלו מקדמה של 2,000 שקלים. עוד נמסר כי בביטוח הלאומי ערוכים מבחינה טכנית להעביר גם את מענקי ה-500 שקלים למשפחות עם ילדים, אבל נדרשת חקיקה שעדיין לא הושלמה.

לשכת התעסוקה
לשכת התעסוקה | צילום: החדשות 13

כאמור, הממשלה אישרה הלילה את התיקון המאפשר להגדיל את מסגרות התקציב. על פי התיקון לחוק היסוד, ניתן יהיה לממן גם תשלומים לביטוח הלאומי בסך נוסף של כ- 16 מיליארד שקלים וכן לבצע התאמות בניהול החוב הממשלתי בכ-40 מיליארד שקלים נוספים, כתוצאה מהמצב הכלכלי הנוכחי. תיקון החוק יובא היום לאישור הכנסת.

הסכום ישמש אך ורק לשם מימון ההתמודדות עם המשבר והצעדים שיש לבצע לצורך התמודדות עם המשבר. סכומים אלו כוללים, בין היתר, תשלום דמי אבטלה לשכירים שהוצאו לחל"ת או פוטרו בעקבות משבר הקורונה ותשלום מענק הסתגלות לבני 67 שנפלטו באופן פתאומי משוק העבודה כתוצאה ממצב החירום.