אובדן מיליארדי שקלים? ההשלכות הכלכליות של השבתת מערכת החינוך

ההחלטה על ביטול הלימודים תוציא את ילדי ישראל לחופשה של כחודש ימים, יחד עם חופשת הפסח. ההורים, שייאלצו להיעדר מהעבודה בשל כך, צפויים לגרום להפסדים למשק - והמדינה טרם העלתה פתרונות

זמן צפייה: 03:49

נגיף הקורונה – משבר עולמי: ההחלטה אתמול (חמישי) על השבתת הלימודים במערכת החינוך, תוציא את ילדי ישראל לחופשה של כחודש ימים, יחד עם חופשת חג הפסח. עם זאת, הוריהם של ילדים אלה יצטרכו להמשיך ללכת לעבודה ולספוג את העול הכלכלי, במקרה שייעדרו מעבודתם. ההנחיות הכלכליות לא מדביקות את הפער בין ההנחיות הרפואיות ועד כה המדינה לא הציגה פתרונות להורים שצריכים למצוא לילדיהם פתרונות לחופשה שנכפתה עליהם.

כך, לצורך העניין, במקרה שבו כ-20 אחוזים מההורים במשק לא יופיעו לעבודתם ביום נתון, הנזק הצפוי הוא כ-200 מיליון שקלים. אם מצב זה יימשך למשך חודשיים ואף יותר, הנזק יכול להצטבר למיליארדים. הפסדים אלה יתווספו לנזק שנגרם עד כה, כתוצאה מהפגיעה בחברות התעופה, אולמות האירועים ושוק התרבות.

לכתבות נוספות בנושא:

הבורסה בת"א צנחה בפתיחת המסחר; ילדי גנים בשפלה נכנסו לבידוד

בעקבות משבר הקורונה: הישראלים מושכים את הכסף מהחסכונות

בתיה"ס והאוניברסיטאות ייסגרו; גני הילדים ימשיכו לפעול

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

כמו כן, הירידות שנרשמו בבורסה בעקבות הנגיף עלולות להשפיע על קרנות הפנסיה וההשתלמות שמושקעות בבורסה, כאשר קרנות ההשתלמות דיווחו על הפסדים של לפחות חמישה אחוזים. חסכונות ותשואות שנצברו במשך שנים רבות נמחקות יום אחרי יום. עם זאת, בממשלת ישראל התנהלו משלב לשלב עד כה ולא בחרו להתערב.

אתמול בבוקר יום המסחר בבורסה לניירות ערך שבתל אביב נפתח באיחור עם ירידות חדות במדדים. מדד ת"א 35 ירד ב-6.6%, ומדד ת"א 125 ירד ב-6.72%. בהמשך החריפו הירידות ל-8%. המסחר בתל אביב בצניחה חדה יותר מזו שנרשמה הלילה בוולסטריט, שעומדת על 4.6%.

כמו כן, איגוד בתי ההשקעות פנה לנתניהו ולכחלון בבקשה להפחית את המס על רווחי הון מ-25% ל-15%, כדי לעודד משקיעים לקנות מניות למרות הירידות האחרונות בבורסה. מדובר בהצעה בעלות של מיליארדים, שההיתכנות ליישומה בתקופת בחירות נמוכה מאוד.