חופי הים ובריכות: אלה המקומות שצפויים להיפתח ביום ראשון

מסתמן כי בסבב ההקלות הבא שייכנס לתוקף בתחילת השבוע, תותר כניסה לים ולבריכות ציבוריות לצורכי פעילויות ספורט. במקביל נערכים לפתיחת קניונים וחדרי כושר תחת הגבלות מחמירות

זמן צפייה: 01:34

מגפת הקורונה: במסגרת המשך ההקלות שיובאו לאישור הממשלה, מסתמן כי החל מיום ראשון ייפתחו חופי הים למטרות פעילויות ספורט כגון גלישה או שחייה בלבד, ובריכות ציבוריות לספורט מקצועי וטיפול בלבד. גם מועדוני ספורט צפויים להיפתח לכלל המתאמנים בהם - ולא רק לספורט מקצועי.

כללי הריחוק החברתי עדיין ישארו בתוקף ובחופי הים לא תותר ישיבה בחוף. כמו כן, ביום ראשון ככל הנראה יובאו לאישור הממשלה פתיחה של קניונים וחדרי כושר החל מהשבוע שאחריו על מנת לאפשר זמן היערכות.

גנים לאומיים ופארקים בנתיים ישארו סגורים. בד בבד, במשרד התחבורה נערכים לפתיחה מדורגת של רכבת ישראל.

מגפת הקורונה: חופי הים הריקים בתל אביב
מגפת הקורונה: חופי הים הריקים בתל אביב | צילום: דוברות המשטרה

השלב הראשון בתוכנית אמור להתחיל בעוד שבועיים וחצי, ב-17 במאי, אז אמורים להיפתח כל הקווים חוץ מהמקטע באיילון שבין ת"א סבידור-מרכז להרצליה וקו השרון - שייפתח רק ב-1 ביוני, אז גם ייפתח הקו החשמלי בין ירושלים לת"א סבידור.

כמו כן, נשקל המשך השבתה חלקית של הקו בין אשקלון לת"א עד תחילת יולי, זאת על מנת לאפשר את המשך עבודות התשתית והחשמול כל עוד אין ביקוש מלא ברכבת. התוכנית הזו כפופה לכך שבמשרד הבריאות לא ידרשו הגבלה של על מספר הנוסעים ברכבת.