בכירים באוצר במתקפה על משרד הבריאות: "הכלכלה במסלול התרסקות"

במשרד האוצר מוטרדים מהמחיר שהסגר מלא, שבו משרד הבריאות מצדד, יגבה מהמשק. באוצר מנסים להחריג כמה שיותר שירותים כדי להשאיר משק מתפקד. "אין איזון בין צרכי המשרדים"

זמן צפייה: 01:20

מגפת הקורונה: לנוכח המגבלות החדשות של משרד הבריאות, הצפויות להתפרסם עוד הערב (שני), במשרד האוצר מוטרדים מהמחיר שההסגר המלא יגבה מהמשק. בכירים באוצר טענו כי בהמלצות שמובאות בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו על ידי משרד הבריאות, השיקול הכלכלי לא מובא מספיק בחשבון.

"כולם יודעים שהשפעת המגבלות מתבטאת רק אחרי שבועיים", אמר בכיר במשרד האוצר במהלך הדיונים שהתקיימו היום על החרפת הצעדים, "אם כן, איך ייתכן שכל בוקר מתעוררים עם צעדים חדשים לשיתוק המשק?" לדברי הבכיר, "אין שום איזון בין צרכי הבריאות והכלכלה - אי אפשר להכניס את המשק למים בלי חמצן".

לכתבות נוספות בנושא >> 

"יש לעצור הפעילות": 10 עובדות בביהמ"ש השלום בב"ש חלו בקורונה

"לסייע במלחמה בקורונה": חברת היי-טק ייבאה 66 אלף מטושים

מוכרחים להמשיך לשדר: כך נראים שידורי חדשות 13 בצל הקורונה

משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית
משטרת ישראל ואגף פיקוח ואכיפה של משרד הבריאות מבצעים אכיפת בידוד בית | צילום: משרד הבריאות

"אף אחד לא ביקש לפתוח דיסקוטקים בלילות - אבל מה לגבי משרדים כשבתי הספר נשארים סגורים?", הציע הבכיר, "מה לגבי חזרה לעבודה כשהקשישים בבית? גם אנחנו חוששים מהמגפה אבל בסוף צריכה להישאר כאן כלכלה - והיא במסלול התרסקות".

בשעות אלה, עדיין מנסים במשרד האוצר לנהל את המשא ומתן על האותיות הקטנות של ההסגר, זאת על מנת להחריג כמה שיותר שירותים כדי להשאיר את המשק מתפקד עד כמה שניתן.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2303202042' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_1j5oeno9' duration='66'']

בתוך כך, ראשי ענף הקמעונאות קיימו היום ישיבה שבסופה הודיעו על "חשש מגל פשיטות רגל". לטענתם, כאשר המשבר יסתיים, לא יהיה ניתן להניע מחדש את הכלכלה וכתוצאה מכך חברות ענק יפשטו את הרגל משום שלא יהיה תזרים מזומנים שאיתו יקנו סחורה חדשה.

יעקב הלפרין, בעל רשת אופטיקה, אף הוסיף כי "אם נתניהו לא יפנים שצריך להכניס יד עמוק לכיס - הוא יהיה אחראי ל-200 אלף משפחות שירעבו ללחם אחרי פסח".