הבהלה למסכות: איפה הכי כדאי לקנות את המוצר שהפך לאביזר חובה?

נראה שמסכות לא חסרות בארץ, אך ברשתות שונות גובים מחירים שונים. רבים בענף השיווק מעריכים שההנחיה לצאת עם מסכות תוזמנה להגעת המלאים, כדי שהציבור לא יגיע לחנויות בזמן שיש מחסור

זמן צפייה: 04:04

מגפת הקורונה: נראה שמסכות לא חסרות בארץ - בחנויות טלפונים, בפיצוציות, במכולות וטמבוריות, אפשר למצוא אותן כמעט בכל מקום. השאלה היא כמה יבקשו מכם בעבור מסכה כירורגית פשוטה, בעיקר כעת, כשההנחיה להסתובב במרחב הציבורי עם מסכות, הפכה לרשמית.

רוקח אחראי בסניף רשת "BE", מאהר קליב, סיפר כי "יש ביקוש מאוד גדול אחרי הנחיית משרד הבריאות ללכת עם מסכות. אנשים באים, הם מבקשים את זה, שואלים, מתעניינים לדעת איזה סוגים יש בשוק, מה ההבדל בין הסוגים, אנשים באים קונים גם בכמויות למשפחות שלהם שהם בבית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאז פרוץ המגפה: יותר ממיליון בני אדם בעולם נדבקו בקורונה

ליצמן התעלם מאזהרות על התפרצות בבני ברק – ודחה צווים לעצירתה

לקראת פסח: מחסור צפוי במצות ובבשר ברשתות השיווק

מסכת N95 נגד הדבקה בקורונה
מסכת N95 נגד הדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

ברשתות הפארם וברשתות השיווק יש היום מלאי שהגיע בימים האחרונים. רבים בענף מעריכים שההנחיה אמש לצאת עם מסכות תוזמנה להגעת המלאים, זאת כדי לא להנחות את הציבור שיש מחסור.

ועכשיו למחירים: אם תעשו משלוח מ"הום סנטר" תגלו שבין הרשתות הגדולות, אצלם מחיר המסכות הוא הגבוה ביותר כשמחשבים גם את המשלוח עם חמישה שקלים למסכה. ב"אייס", בשקלול המשלוח, מדובר ב-3.40 שקלים למסכה אחת. ב"רמי לוי" שתי אגורות פחות. ב"סופר-פארם", "ויקטורי", "יינות ביתן" ו"מגה" מארזים של 3 מסכות ב-10 שקלים, כלומר 3.33 שקלים למסכה. ברשת "BE" של "שופרסל", אם תקנו את מארז 50 המסכות, המחיר לאחת ייצא שלושה שקלים בלבד, הכי משתלם שמצאנו, אלא שבמארז המצומצם שלהם המחיר דווקא גבוה ולכן לא משתלם.

טווח המחירים של מסכות ה-"N95", שמונעות הידבקות ולא רק הדבקה, נע בין 25 ל-35 שקלים ברשתות הגדולות. לכן, כל מי שיבקש מכם 40 או 50 שקלים על מסכת זו, אפשר לומר לו בנימוס, "לא, תודה".