מובטלים שזכאותם לדמי אבטלה תסתיים - יזכו להארכה אוטומטית

לאור העלייה במספר המובטלים, הביטוח הלאומי יוזם הקלות שיסייעו למי שאיבד את עבודתו. בהן, הכנסה למעגל הזכאים לאנשים שעבדו פחות משנה, והעברת 2,300 שקל עוד לפני פסח • פרסום ראשון

זמן צפייה: 02:14

ברקע משבר הקורונה שהביא ללמעלה מ-100 אלף מובטלים בישראל בזמן קצר, הביטוח הלאומי יוזם מספר הקלות לסייע למי שאיבד את עבודתו. כך, פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13.

מדובר בשלוש הקלות, כאשר הראשונה בהן היא שמי שתקופה האבטלה שלו אמורה להסתיים החודש יזכה באופן אוטומטי להארכה בזכאות לדמי אבטלה לפחות עד אחרי חג הפסח.

כמו כן, 380 אלף ישראלים שלא עבדו שנה שלמה לפני משבר הקורונה יצטרפו למעגל הזכאים - הרחבה משמעותית בפוטנציאל המקבלים של דמי אבטלה. ובנוסף, 2,300 שקלים יועברו לזכאים עוד לפני פסח במטרה לעבור את החג.

מגיבים לירידות השערים החדות בבורסה בוול סטריט, ניו יורק
ירידות השערים החדות בבורסה בוול סטריט, ניו יורק. ארכיון | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר מסר כי על פי הערכת רשמית של הביטוח הלאומי, עד לסוף החודש יירשמו 400 אלף מובטלים חדשים בישראל. שפיגלר התייחס לזינוק במספר דורשי העבודה ואמר: "הביטוח הלאומי הפך בעל כורחו למעסיק הגדול במדינה. נפעל כדי שכבר בתחילת החודש הבא כל הזכאים שיבקשו דמי אבטלה והבטחת הכנסה יקבלו את כספם". רק היום היה זינוק נוסף במספר המובטלים: 54 אלף נרשמו באתר.

בשל הנתונים החדשים, צפוי לגדול תקציב דמי האבטלה החודשי בחודש אפריל פי שבעה, והוא יעמוד על שני מיליארד שקלים. זאת, בהשוואה ל-800 עד 900 מיליון בחודש הנוכחי. בד בבד, הירידות בבורסה החריפו כאשר המדדים המובילים צנחו - תל אביב 35 צנח ב-5.8% ותל אביב 125 צנח ב-6%.

על פי נתוני הביטוח הלאומי, בחודשים ינואר ופברואר, שולמו בממוצע 340 מיליון שקלים בחודש. כמו כן, בחודש רגיל יש בממוצע כ-80 אלף מובטלים, מתוכם 17 אלף חדשים. כעת, צפי לתשלום בחודש מארס עבור כ-100 אלף מובטלים קיימים ועוד כ-400 אלף מובטלים חדשים - יותר ממיליארד שקלים. בחודש אפריל צפויים להיות 500 אלף מובטלים והתשלום יעמוד על סך 2.5 מיליארד שקלים. יש לציין כי מספר התביעות שהתקבלו בביטוח לאומי עומד על 93 אלף ולאתר נכנסו ב-24 השעות האחרונות 490 אלף משתמשים.