היום שאחרי הקורונה: אילו מקצועות עלולים להיעלם בעקבות המגפה?

כשנפתח את הדלת ונצא מההסגר - ייתכן שנגלה עולם חדש לגמרי. המשבר עלול להפוך אותנו לעניים יותר, ועובדים רבים עלולים להיות מוחלפים ברובוטים, שלא נדבקים במחלות • פרויקט מיוחד, חלק א'

זמן צפייה: 06:57

מגפת הקורונה שהחלה לפני כחודשיים משתוללת, מרסקת כלכלות, נועלת אותנו בבית ומאיימת על החיים של כולנו. כעת, המאבק בנגיף מתרכז בקצב ההתפשטות שלו. עם זאת, כשנפתח את הדלת ונצא מההסגר, ייתכן שנגלה בחוץ עולם חדש ואנחנו אולי גם נהיה אנשים אחרים. 

ד"ר שרון עטיה-קריגר, פסיכולוגית חברתית, אמרה כי בעקבות ההתמודדות עם הנגיף "אנחנו נתכנס לתוך עצמנו, אנחנו נהיה יותר מסוגרים, יותר חשדנים ויותר מרוחקים". פרופ' ענת ברונשטיין קלומק, מהחוג לפסיכלוגיה במרכז הבינתחומי, אמרה כי "אם לא נטפל בכך, עשויה להיות פה עלייה בדיכאון, עלייה בחרדה ועלייה בפוסט טראומה".

לכתבות נוספות בנושא:

מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,930 – 34 במצב קשה

בדרך לגיבוש תקנות חירום חדשות: ויכוח בין משרד הבריאות והאוצר

האבטלה ממשיכה לזנק: מעל 600 אלף נרשמו החודש בשירות התעסוקה

רומא בצל משבר הקורונה
רומא בצל משבר הקורונה | צילום: רויטרס

לפי התחזיות, הישראלים יצאו מהמשבר הזה עניים יותר. היום שאחרי הקורונה לא ייראה כמו היום שלפניה. תפיסת החיים הישראלית שמנצלת כל שקל פנוי ואולי עוד אחד בהלוואה, כעת חטפה מכה קשה. ייתכן כי הישראלים התרגלו לחיות על הקצה, לפעמים באוברדראפט וכעת - הם נמצאים בבעיה.

המשבר הזה מגיע בעידן שבו הרובוטים והמחשבים מסכנים גם כך את המשרות של האוכלוסייה החלשה בישראל ובעולם. ד"ר יעקב בן-שאול, עתידן, אמר כי "יהיו חברות שלצערנו יגיעו למסקנה, שהם יכולים לעבוד עם פחות כוח אדם. זה מה שיזרז את תופעת הרובוטים בעולם, מכיוון שהם לא יכולים לסבול ממחלות כמו קורונה".