ספרים, כלי בית ומוצרי חשמל: אלו החנויות שצפויות להיפתח מחר

מסתמן כי תאושר פתיחה של בתי עסק בשטח של עד 400 מ"ר שהם לא במרכז מסחרי או קניון. מקומות עבודה יפעלו תחת מגבלות מחמירות • נתניהו ומנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר ימסרו הערב הצהרה

זמן צפייה: 05:26

מגפת הקורונה: לאחר כחודש של הגבלות, הערב (שבת) המשלה צפוייה להביא לאישור הקלה במגבלות ותאשר פתיחה הדרגתית של חנויות. מסתמן כי כבר מחר יחלו להיפתח חנויות ספרים, אופטיקה, כלי בית, מוצרי חשמל, מחשוב וסלולר. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר צפויים למסור הערב הצהרה בנושא.

נכון לעכשיו, חנויות בגדים, נעליים, תכשיטים וצעצועים ישארו סגורות. כמו כן, גם איסוף עצמי מחנויות מזון לא יותר. חנויות שיאושרו לפתיחה יהיו בשטח של עד 400 מ"ר, וכאלו שלא ממוקמות במרכזים מסחריים או קניונים. הן יפתחו תחת מגבלות בריאותיות תוך שימוש במוצרי היגיינה.

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי קורונה

מטיוטת התקנות החדשות עולה כי תבוצע בדיקת חום בכניסה למקומות העבודה, בעבודה משרדית - בחדר בגודל עד 20 מטרים יהיו שני עובדים, או יותר רק אם יש מחיצות ביניהם. בחדר גדול יותר - עד חמישה עובדים. ניתן לקיים פגישה מקצועית של עד 8 עובדים. אכילה או שתייה ייעשו ככל הניתן בחדר קבוע של העובד, והמעסיק יאפשר ככל הניתן לעבוד מחוץ למקום העבודה.

המעסיק ינהל רישום ממוחשב של שמות לקוחות וספקים ששוהים במקום גם לגבי מי שכניסתו לא אושרה כי במדידת החום נמדד יותר מ-38. אותם עובדים ישובצו יחד בהסעות למקום העבודה.

חינוך מיוחד יופעל בקבוצות של 3 תלמידים בלבד עם מרווחים של רבע שעה בין הקבוצות.

גורם באוצר הזהיר: "הכדור עובר לציבור, אם לא ישמרו על הכללים - ניאלץ לחזור לסגר מלא". האיום של משרד הבריאות על מפירי ההנחיות החדשות: סגירת העסק במקרה של אי ציות להוראות .

מרכז קניות בתל אביב ריק עקב התפשטות נגיף קורונה
מרכז קניות בתל אביב ריק עקב התפשטות נגיף קורונה | צילום: רויטרס

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "דרשתי זאת בעבר ולכן אני מברך ותומך בכוונה לאפשר לאזרחים לצאת לפעילות ספורטיבית, אך יובהר שמרגע שיוחלט לאפשר פתיחת מסחר וחנויות ברחוב - אין יותר משמעות להגביל ל-500 מטר את מרחק היציאה מהבית ואין גם שום אפשרות לאכוף הגבלה זו ולכן אפעל לביטולה הערב בישיבת הממשלה".

אתמול, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימנטוב ומנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד נפגשו בניסיון לגבש את כללי "התו הסגול" שיופעל מיום ראשון ברחבי הארץ (למעט "אזורים אדומים" - נגועים בקורונה). ההסכמות המסתמנות יובאו לאישור הממשלה במוצאי שבת. ההערכה היא שבין 60% ל-70% מהמשק אמורים לחזור לתפקוד מלא במהלך השבוע הבא.

השניים סיכמו כי קבוצות של 3-4 משפחות יוכלו "להתאגד" זו עם זו באופן קבוע לתקופה הקרובה, הן לצורך מפגשים חברתיים והן לצורך השגחה על הילדים. לא ניתן יהיה להחליף את ה"שידוך" לאחר שנעשה.