הממשלה אישרה: מענק סיוע בסך עד 7,500 שקלים יחולק לעצמאים

בהתאם לתוכנית שהוצגה בשבוע שעבר, הוחלט כי בימים הקרובים יועבר התשלום לחשבונות הבנק של הזכאים לכך. שמולי בישיבה: "העצמאים חשים שזרקנו להם חבל תלייה", רה"מ בתגובה: "אל תדבר בסיסמאות"

זמן צפייה: 02:26

הממשלה אישרה היום (ראשון) את חלוקת מענק הסיוע לעצמאים ולבעיל עסקים שהכנסתם נפגעה כתוצאה ממשבר הקורונה, עד לסכום של 7,500 שקלים. זאת, בהתאם למתווה התוכנית הכלכלית שהציגו בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ.

בימים הקרובים צפוי התשלום להיכנס לחשבונות הבנק. לגבי מי שבקשתו לקבלת מענק הפעימה השנייה טרם אושרה (או טרם הוגשה) - יינתן המענק יחד עם תשלום מענק הפעימה השנייה.

נתניהו הצהיר בפתח ישיבת הממשלה: "התמיכה הזאת, המענק הזה, איננו תלוי בחקיקה והנחנו שהוא יופעל כבר היום, ילחצו על הכפתור כדי שהכסף יגיע לחשבונות בימים הקרובים. אני מבקש מערן יעקב מרשות המיסים, לדווח לנו איך הדבר הזה יתבצע. אני גם מתכוון לעקוב במעקב שוטף אחר הביצוע. מחר נביא לממשלה את יתרת התוכנית שתגיע גם לכנסת ותעבור בחקיקת בזק בשיתוף פעולה, אני בטוח, של כל חברי הקואליציה".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר בישיבת הממשלה: "אל נתפלא שהעצמאים חשים שלא זרקנו להם חבל הצלה אלא חבל תלייה". נתניהו השיב: "אתה שר צעיר ונמרץ, אל תדברו בססמאות. לא מוכן שתדברו על חבלי תלייה כי זה מה שייצא מפה החוצה. יש פה אחריות כוללת לכולם, אתה שר בממשלה".

עוד בחדשות 13:

1,148 נדבקים אובחנו אתמול; שיעור הבדיקות החיובית עלה ל-6.4%

עקב פרסום הסרטון בחדשות 13: הוקפא צילום הסדרה של "רוי בוי"

קבר את הגופה בחצר: תושב המרכז הורשע ברצח גרושתו לפני כשנתיים

קורונה, מחנה יהודה, קורונה בירושלים, שוק ירושלים,
שוק מחנה יהודה בימי הקורונה | צילום: חדשות 13

נגיד בנק ישראל אמיר ירון התייחס לתוכנית הכלכלית שהציגו ראש הממשלה ושר האוצר, והצהיר כי המשמעות התקציבית של התוספת לתוכנית החירום היא 15 מיליארד שקלים ב-2020 ועוד 27 מיליארד שקלים ב-2021. בעקבות התוכנית, הגירעון בתקציב יגדל בשנת 2020 ל-13% תוצר (כ-170 מיליארד שקלים) - פי שלושה ויותר מאשר בשנה שעברה. לדברי ירון,  יש ללוות את תכנית החירום בצעדים שיעודדו את הצריכה במשק.

על פי התוכנית שהציגו נתניהו וכ"ץ, רשת הביטחון לשכירים תכלול הארכת הזכאות לדמי אבטלה וכן תוקף ההקלות שניתנו מתחילת המשבר, עד ליוני 2021. זאת עד ששיעור האבטלה ירד לפחות מתחת ל-10%. עוד הוחלט על תשלום כפל קצבאות, הוספת זכאי אבטלה גם מינואר ופברואר ומענק הסתגלות לבני 67 ומעלה עד סוף 2020.

עצמאים שמחזור ההכנסות שלהם עד 640,000 שקלים והוא ירד ב-40% - יקבלו מענק בגובה 70% מהכנסתם המקורית, עד תקרה של 15,000 לחודשיים. מדובר ב-14 מענקים חודשיים המשולמים בשבעה תשלומים כל חודשיים, עד סוף יוני 2021.

בנימין נתניהו וישראל כץ
בנימין נתניהו וישראל כץ | צילום: חדשות 13

עסקים ועצמאים עם מחזור של עד 100 מיליון שקלים ושנפגעו במעל 40% יקבלו מענק סיוע של 6,000-3,000 כל חודשיים, מענק הוצאות קבועות של עד 500 אלף שקלים כל חודשיים, מענק החזר ארנונה ומענק עסק חדש של 4,000-3,000 כל חודשיים. זאת, ב-14 מענקים חודשיים המשולמים כל חודשיים עד סוף יוני 2021.

נתניהו הוסיף כי בשבוע הבא יובאו החלטות נוספות לאישור הממשלה: ביטול הצורך לחדש את רשיון העסק בשנה הקרובה, והגדלה של הלוואות בערבות מדינה בתנאים משופרים.