רשתות האופנה יפתחו את החנויות; אלפי עובדים יוחזרו מחל"ת

מהתאגדות רשתות האופנה והמסחר נמסר כי על אף שהפיצוי עליו הודיעה הממשלה הוא חלקי בלבד, הם החליטו לפתוח את החנויות. קבוצת פוקס הודיעה על חזרה מיידית של עובדים לפתיחת 300 חנויות הקבוצה

זמן צפייה: 00:21

התאגדות רשתות האופנה והמסחר הודיעה היום (שני) כי הוחלט על פתיחה של החנויות והחזרת העובדים בהן בהדרגה לעבודה. זאת, על אף שלטענתם הפיצוי שעליו הודיעה הממשלה אתמול הוא "חשוב ונכון אבל חלקי בלבד".

כזכור, רשתות האופנה החליטו לשבות ולא לשוב לפעילות על אף שלפי ההקלות החדשות הותר להן לפתוח חנויות ברחוב ובמרכזי קניות. "אנחנו אנשי עסקים וכל רצוננו לחזור לעבוד, למכור ולהיות הכי טובים בעסקים", נמסר מההתאגדות.

בתוך כך, גם קבוצת פוקס הודיעה על החזרה מיידית מחל"ת של אלפי עובדים לפתיחת כ-300 חנויות הקבוצה במתחמי קניות וברחובות ראשיים. כל מותגי הקבוצה יהיו פתוחים החל מיום חמישי.

קניון ריק בעקבות נגיף הקורונה
קניון ריק בעקבות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש הודיעו משרד ראד הממשלה, משרד האוצר ובנק ישראל על תקציב מיוחד של עד 6 מיליארד שקלים לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה במשק. זאת, בנוסף לקרן הלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים בסכום של 6 מיליארד שקלים שתחל לפעול מיד לאחר יום העצמאות.

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון, בתמיכת נגיד בנק ישראל, החליטו להקצות תקציב מיוחד נוסף של עד 6 מיליארד ש״ח לשימור והחזרת עובדים למעגל התעסוקה במשק.

גורם באוצר ציין כי המענק יכלול את כלל ענפי המשק כולל מלונות, מסעדות ואירואים. מטה המאבק של התאגדות רשתות האופנה והמסחר בירך על ההחלטה וציין: "אנו שמחים כי הממשלה החליטה לסייע לנו לצלוח את המשבר ומצפים ליישומה בפועל של הודעת הממשלה".