"שונא יהודים, מעלה את המחירים": לקוח בירקנייה קילל וצעק על ליברמן • תיעוד

לאור גל עליות המחירים בענפים שונים בארץ, לקוח בחנות מקומית צילם סרטון בו הוא מטיח ביקורת בשר האוצר בצורה גסה וקרא לו בשמות גנאי. בתוך כך, לאחר ש"אסם" דחתה את התייקרות מוצריה, גם היבואנית הגדולה "דיפלומט" הודיעה על דחייה של העלאת המחירים

זמן צפייה: 01:28

בסרטון שהופץ הערב (רביעי) נשמע אדם צועק על שר האוצר אביגדור ליברמן, מקלל אותו וקורא לעברו בקריאות גנאי. הביקורת היא על רקע גל ההתייקרויות בארץ בימים האחרונים בענפים שונים. הלקוח אמר לליברמן שהוא "שונא יהודים, חרא, כופר".

מאבטחיו של שר האוצר מנעו מהלקוח להתקרב אליו וליברמן התעלם מהקריאות הבוטות. בין היתר, קרא לעברו: "מעלה את המחירים בארץ, הדלק, החשמל והמים. תגזור קופונים, הוא מקבל 50 אלף על חשבוני, אני משלם את המסים. תראו את הכופר הזה, ליברמן החרא".

פסטה אסם על המדפים בסופרמרקט
פסטה אסם על המדפים בסופרמרקט

בתוך כך, אחת מיבואניות המזון והתמרוקים הגדולות בישראל, "דיפלומט", הודיעה היום לשר האוצר כי היא חוזרת בה מכוונתה לייקר באופן מיידי את מוצריה. החברה הקפיאה את התוכנית להעאלת המחירים לשלושה חודשים - בדיוק כפי שעשתה אתמול "אסם".

המוצרים שמייבאת דיפלומט לארץ כוללים מותגים מוכרים כמו "ג'ילט", "אריאל", "פמפרס", "היינץ", "ג'ייקובס" ועוד. במשרד האוצר תקפו היום את דיפלומט ופרסמו מחקר ממנו עולה ששיעור הרווחיות של החברה מכלל הכנסותיה, גבוה משמעותית - עד כמעט כפול בישראל - לעומת חלק גדול ממדינות העולם.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0202222023' autoplay='0' credit='' desc='דיפלומט דחתה את העלאת המחירים' poster='' kid='1_rea4y8e8' duration='320']

יבואנית נוספת, שסטוביץ', שבין המוצרים שהיא מייבאת לארץ נכללים פסטה "ברילה", "קולגייט" ו"פלמוליב", נמנעה עד כה מלהתחייב לבטל את ההתייקרות שהיא תיכננה גם. במכתב שנשלח לשר האוצר כתבה היבואנית כי תיבחן מחדש את העלאת המחירים ואולי יוחלט למתן אותה בחלק מהמוצרים.

כזכור, אמש התקיימה פגישה בין יו"ר "אסם" דן פרופר ומנכ"ל החברה אבי בן אסאייג לבין ליברמן, אשר במסגרתה הוצגו הסיבות שהובילו את החברה להודיע על עליית המחירים. במסגרת הפגישה סוכם על דחיית עליית המחירים בשלושה חודשים עד לאחר חג הפסח, כאשר במהלך חודשים אלו תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות למיתון ההתייקרויות של מוצרי הצריכה בישראל.