למה הטואלטיקה עולה לנו 40% יותר?

משרד הכלכלה פועל להורדת מחירים של מוצרי טואלטיקה לאחר שהתברר כי הם יקרים יותר ממקביליהם בחו"ל בכ-40% בממוצע, כאשר במקרים מסוימים עומד הפער על 90% ויותר

משחת שיניים, קולגייט,מוצר, סופר. מחיר משחות שיניים

 

משרד הכלכלה הודיע היום (רביעי) על סדרת צעדים להורדת מחירים של מוצרי טואלטיקה, לאחר שהתברר כי תמחור המוצרים בישראל יקר יותר בכ-40% ממדינות מפותחות אחרות בעולם.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

בין הצעדים עליהם הורה שר הכלכלה אלי כהן נמצאים הגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים, בחינת הסדרי בלעדיות של רשתות קמעונאיות בקניונים, קידום תקנות מקלות בייבוא תמרוקים והוראות של שקיפות מחירים. בנוסף, משרד הכלכלה יחייב את רשתות השיווק לציין לצד מחירי המוצרים על המדף גם את מחיריהם מעבר לים.

המחירים של מוצרי הטואלטיקה, בהם מוצרים בסיסיים ויומיומיים כמו משחת שיניים ודאודורנט יקרים באופן משמעותי ביחס למדינות אחרות - נתון שעלה מסקירת מחירים השוואתית. בקטגוריית משחות השיניים, למשל, בישראל המחיר הממוצע גבוה ב-33% ובמותגים מסוימים הפער מגיע גם ל-91%. במדף הדאודורנטים הפער גבוה אף יותר ועומד על 42% לנשים ו-30% לגברים. סכיני גילוח למשל יקרים יותר ב-13% בממוצע.

שר הכלכלה אלי כהן ("כולנו") התייחס לפערי המחירים המשמעותיים וציין כי "ישנם גורמים עסקיים בשוק אשר פועלים ליצור יתרונות לגודל, שלא במטרה להיות תחרותיים כלפי הצרכן, אלא בכוונה לגבות מחירים מופרזים. זאת, תוך ניצול האופי הייחודי של השק הישראלי כ'כלכלת אי'. זאת בנוסף לחסמים רגולטורים, להם אחראית הממשלה, שלא קודמו בצורה מספקת בעבר, תורמים לריכוזיות בשוק".