משרד האוצר: אינטל תקים מפעל בישראל בהשקעה של כ-25 מיליארד דולר

על פי האוצר, אינטל צפויה לחנוך בקרית גת מפעל חדש עד לשנת 2027 ולהעסיק עובדים בשכר גבוה מהממוצע בענף. החברה התחייבה להפעיל את המפעל לפחות עד שנת 2035. כמו כן, יוגדל משמעותית שיעור המס שמשלמת אינטל למדינה ל-7.5%

מפעל אינטל בקריית גת
מפעל אינטל בקריית גת | צילום: יחסי ציבור

משרד האוצר הודיע היום (ראשון) כי על פי הסכמות שגובשו, חברת אינטל העולמית תשקיע בישראל כ-25 מיליארד שקלים ותקים עד לשנת 2027 מפעל חדש בקרית גת, תוך שהיא מתחייבת להמשיך להפעילו עד לשנת 2035.

ההסכמות בין ישראל לאינטל, שהושגו לאחר משא ומתן בין בכירים באגף התקציבים באוצר לגורמים באינטל, צפויות להביא לפתיחת משרות חדשות רבות בישראל, בשכר גבוה מהממוצע במשק. בנוסף, הוסכם כי חברת אינטל תגדיל את שיעור המס שתשלם למדינה מ-5% כיום ל-7.5%.

אינטל
אינטל | צילום: GettyImages/אימג'בנק

אינטל, נזכיר, היא חברה אמריקאית בינלאומית, מהמובילות בעולם בתחום של תכנון וייצור מיקרו-מעבדים ומעגלים משולבים. החברה מוערכת בשווי של כ- 150 מיליארד דולר ומעסיקה כ-130 אלף עובדים ברחבי עולם, מתוכם כ-12,000 בישראל.

לאחר הודעת משרד האוצר, הגיב ראש הממשלה נתניהו: "אני מברך על הישג אדיר לכלכלת ישראל - 90 מיליארד שקל - ההשקעה הכי גדולה של חברה בינלאומית אי פעם בישראל". שר האוצר סמוטריץ בירך: "השקעה בסדרי גודל חסרי תקדים במדינת ישראל תשפיע על הצמיחה של הכלכלה הישראלית בשנים הקרובות ותקדם תעסוקה איכותית".