"אסם" מעלה מחירים, "סנו" הפתיעו ויבצעו מהלך הפוך

מנכ"לי שתי החברות הגיבו לבקשת השרים ליברמן וברביבאי להימנע מעליית מחירים. ב"אסם נסטלה" הודיעו כי לא ניתן להימנע מהמהלך ללא עסקת חבילה בתמיכת הממשלה, ואילו ב"סנו" ביצעו מהלך הפוך והודיעו - נוזיל עשרות מוצרים

זמן צפייה: 08:35

בעקבות עליית המחירים בשוקף שכוללת את מחירי החשמל, הדלק ומוצרים של חברות רבות, הערב (שני) הודיע מנכ"ל חברת "סנו" יובל לנדסבג כי החברה תוביל מהלך הפוך ותוזיל עשרות מוצרים. לעומת זאת, מנכ"ל חברת "אסם נסטלה" אבי בן אסאייג, הודיע כי אין באפשרותו למנוע את עליית המחירים בשל התייקרות במחירי חומרי הגלם וההובלה.

שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי פנו לחברות הגדולות בשוק וביקשו להימנע ככל האפשר מעליית מחירים, על אף ההתייקרות העולמית במחירי ההובלה וחומרי הגלם. מנכ"ל "אסם נסטלה", כאמור, הודיע בתגובה כי הוא אינו יכול להימנע מהמהלך.

Wvgud
לוגו ''אסם נסטלה''

במכתבו לשרים כתב בן אסאייג כי "ההחלטה להעלות את מחירי חלק ממוצרי החברה התקבלה בלב כבד ולאחר שמיצינו את כל האפשרויות השונות להימנע ולמתן העלאה זו". בן אסאייג מנה את הסיבות להעלאה וציין כי ישנה עלייה בשנתיים האחרונות במחירי חומרי הגלם, בעלויות הייצור ועלויות ההובלה.

לדבריו, העלאת המחירים מטרתה לשמור על הרווחיות של מפעלי "אסם נסטלה" ולרווחת 4,000 עובדי החברה בארץ. בן אסאייג הדגיש כי רק חבילת סיוע נרחבת, שתיתמך על ידי הממשלה, תוכל להביא למניעת ההתייקרות.

בתוך כך, מנכ"ל חברת "סנו" יובל לנדסברג הודיע כי הוא נענה לבקשת השרים וכי "סנו תיזום ותבצע כבר בימים הקרובים הוזלות מחירים נרחבות. זאת, ללא בחינה כלכלית של הנושא והשפעתו על התוצאות העסקיות העתידיות של החברה". לטענתו של לנדסברג, המהלך יקרה על אף עליות המחירים בעולם.

מספר חברות נוספות צפויות להעלות מחירים של מוצרי הניקיון והמזון, ביניהן "קולגייט", "פלמוליב" ו"סוגת". בנוסף, מחירי החשמל יעלו ב-5.7% והדלק יעלה לשיא של שבע שנים ויעלה 6.71 שקלים לליטר דלק.