ליברמן הציג את התוכנית למגזר החרדי: "רוצים להוריד את כמות שעות הלימוד בכולל"

שר האוצר פתח את ישיבת הקבינט הכלכלי-חברתי הראשונה והתייחס לתוכניתו למגזר החרדי, כפי שנחשפה בחדשות 13. בנוסף, הודיע כי ידונו בקבינט על משבר הדיור, יוקר המחיה והכנסה של נשים ערביות וגברים חרדים למעגל התעסוקה

זמן צפייה: 03:20

הקבינט הכלכלי-חברתי בהובלת שר האוצר אביגדור ליברמן כונס היום (שלישי) לראשונה. בפתח הישיבה הציג שר האוצר את התוכנית הכלכלית למגזר החרדי, כפי שנחשפה אמש בחדשות 13 והוסיף: "הבוקר נדון במספר נושאים וביניהם יוקר המחיה והקמת שני בתי חולים, בדרום ובצפון. נתייחס לנושא התעסוקה ועל המאמץ והתכניות להכניס למעגל העבודה גברים חרדים ונשים ערביות".

"אנחנו רוצים להוריד את שעות החובה מ-40 שעות ל-20 שעות לימוד בכולל מבלי לפגוע במלגה שהאנשים מקבלים", אמר ליברמן בהתייחס למגזר החרדי. "כלומר, על 20 שעות הם יקבלו כמו על 40 שעות וזה יאפשר להם לצאת לעבוד". ליברמן הודיע גם שיעסוק באלימות במשפחה ובמשבר הדיור.

חרדים בבני ברק
חרדים בבני ברק | צילום: רוני שיצר

אתמול נחשפה בחדשות 13 התוכנית הכלכלית שגובשה למגזר החרדי על ידי ליברמן, לפיה תישלל ההנחה בארנונה, בצהרונים ובמעונות היום להורים שאינם עובדים, ומספר שעות הלימוד בישיבה יקוצצו מ-40 ל-20 שעות לימוד בשבוע, וזאת מבלי לפגוע בתקציבן של הישיבות. לפי משרד האוצר, המהלך יביא לכך שאברכים יוכלו לעבוד בהיקף של חצי משרה מבלי שקצבתם תפגע.

כמו כן, על פי התוכנית של שר האוצר, יינתנו תמריצים כלכליים למוסדות לימוד חרדיים שישלבו לימודי ליבה בבתי הספר. בנוסף, בכוונת ליברמן להעביר את חוק הגיוס, שמטרתו להגדיל את כמות החרדים המשרתים בצה"ל, בקריאה שלישית.

שר הבריאות יעקב ליצמן על הקורונה
יעקב ליצמן | צילום: חדשות 13

התגובות במערכת הפוליטית היו חריפות. יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני אמר כי "ליברמן עושה כל מאמץ להשאיר את החרדים בכותרות כדי לכסות על הכשלונות שלו". וחבר הכנסת יעקב ליצמן תקף: "גזירות השר ליברמן נגד המשפחות החרדיות מבטאות שנאה יוקדת כלפי כל מה שמסמל יהדות ומסורת".

כזכור, בשבוע שעבר הוצגה על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר האוצר התוכנית הכלכלית למאבק ביוקר המחיה. לפי התוכנית, מס ההכנסה השלילי יעלה ב-20%, כשבמקביל תהיה הורדת מכסים על מוצרי מזון כגון בשר, דגים, קמח, ביצים וקמח, וכן על מוצרי צריכה כמו כלי מטבח, ריהוט ומוצרי היגיינה וחומרי גלם לתעשייה.

בנוסף, משפחות עובדות שמשלמות מסים ייהנו מנקודת זיכוי נוספת לכל אחד מבני הזוג בשנת 2022. שווי ההטבה במשפחה שבה שני בני הזוג עובדים, לדברי ליברמן, יגיע עד ל-5,352 שקל בשנה לכל ילד, ולפיו צפויים ליהנות ממהטבה כ-530 אלף הורים משלמי מסים.