ירידות חדות בבורסות בעולם: נטפליקס צללה ב-30%

בשל מגוון סיבות, ביניהן המשבר באוקראינה והציפייה להעלאת הריביות בארה"ב, רשמו הבורסות בארץ ובארצות הברית ירידות חדות. מדד תל אביב 125 ירד ב-6.5% ומדד נאסד"ק ב-7.5%

זמן צפייה: 01:40

הבורסות בתל אביב ובארצות הברית רשמו ירידות חדות היום (שני) ואתמול - של יותר מ-3%, מה שמוביל למחיקת מיליארדי שקלים של החוסכים והמשקיעים בעולם. מדד 125 החברות הגדולות בתל אביב רשם ירידה של 6.5% ביומיים האחרונים.

הסיבות לירידות מגוונות, אך למשבר באוקראינה והמתח בין המערב לרוסיה יש כנראה השפעה רבה על השווקים בעולם וכן לציפיות להעלאת הריביות בארצות הברית. כמה מהחברות הבולטות שחוו ירידות בשווין בשוק תל אביב הן אפריקה מגורים - ירידה של 12.3%, החברה לישראל - 8.4%, פועלים - 7.7% וטבע - 5.8%.

בארצות הברית המצב אף חמור יותר ובמדד נאסד"ק נרשמה צניחה של 7.5%. גם חברות הטכנולוגיה הגדולות ספגו מכה קשה, כאשר באמאזון נרשמה ירידה של 9%, בפייסבוק - 7%, מייקרוסופט - 6.2% ובטסלה 12.4%.

עם זאת, המפסידה הגדולה מכולן היא נטפליקס שצללה ב-30% ביומיים האחרונים. ענקית הסטרימינג חווה משבר, על אף תצפיות כספיות מעודדות לכאורה שהיא פרסמה לאחרונה, על רווח ועלייה בהכנסות. אך התחזית היא של המשך האטה בקצב גיוס משתמשים חדשים והשוק מעניש את החברה על כך.