האם רובוטים יחליפו את כולנו בקרוב?

לפי דו"ח שחובר על ידי חוקרים בכירים מאוניברסיטת אוקספורד, יש סיכוי של יותר מ-90% שרובוטים יחליפו עובדים אנושיים בעתיד הקרוב

זמן צפייה: 05:19

לפני יומיים פורסם כי מפעל בסין שעוסק בייצור סמארטפונים החליף כ – 90% מעובדיו ברובוטים וכי הדבר הוביל לעלייה של 250% בתפוקה וירידה של 80% בפגמים. כמו כן, לפי דו"ח שחובר על ידי חוקרים בכירים מאוניברסיטת אוקספורד, יש סיכוי של יותר מ-90% שרובוטים יחליפו עובדים אנושיים בעתיד הקרוב בעבודות שונות.  האם אנחנו צריכים להתחיל לחשוש למקומות העבודה שלנו?

רן לוי, מומחה בתחום ההיסטוריה של המדע והטכנולוגיה, מסכים עם ההערכה הזו שרובוטים יחליפו אותנו בעבודות פיזיות בזמן הקרוב. אבל לדעתו המקצועות שיהיו בסכנה אמיתית הן דווקא המקצועות של הצווארון הלבן כגון עריכת דין, הנדסה, רפואה וכדומה."מאחורי הקלעים נוצרות מערכות בינה מלאכותית שיש להם יכולת לחקות חלק מהאינטליגנציה האנושית. ניתן לעבד היום דברים כמו אבחון מחלות, חישובי מס, למצוא פסקי דין רלוונטיים מתוך מאגרי מידע גדולים ועוד", מסביר רן לוי.

"'איי בי אם' לדוגמא עשו ניסוי בבתי חולים אונקולוגיים – לקחו רופאים מומחים ומחשבים והיה עליהם לקחת את כל המידע על הפציאנטים ולאבחן איזה סוג סרטן יש להם ומהו סוג הטיפול המומלץ. המחשב עשה את זה ב26% טוב יותר, על ידי הכרה של מקרי קצה", הוסיף.

העולם הבוקר כל הקטעים