כמה פעמים בשבוע - במחיר של אלפי שקלים בשנה: שיגעון החוגים

מסקר שנערך עבור חדשות 13 עולה שכשליש מהמשפחות מוציא בין 6,000 ל-12 אלף שקל בשנה. הורים רבים מרוצים מניצול שעות הפנאי, אך אחרים מעדיפים להגביל את הילדים: "חשוב שגם ייפגשו עם חברים"

זמן צפייה: 04:08

כשליש ממשקי הבית בישראל מוציא בין 6,000 ל-12 אלף שקלים בשנה על חוגים לילדים בשעות הפנאי – כך עולה מסקר שנערך במכון רושינק עבור חדשות 13. כיום, כשההיצע הוא אינסופי, ילדים רבים הולכים לארבעה או חמישה חוגים בשבוע – ואף יותר.

"מה שהיא חושבת שטוב לה ונותן לה ערך וזה נכנס לתקציב המשפחתי, אז למה לא?", אמרה לחדשות 13 מיכל אפשטיין, אם לשלושה מגבעתיים שבתה הולכת לחוגים רבים. "אני חושבת שזה כיף, זה נותן עניין לילדים במקום שיהיו משועממים בבית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: יוזמת כחול לבן לזירוז הסרת החסינות של נתניהו

היועמ"ש: נתניהו לא חייב להתפטר – הנבצרות היא עניין ציבורי

"זמן לשלוף את החרבות": אחורי הקלעים של תקיפת איראן בסעודיה

חוג ריקוד לילדות
חוג ריקוד לילדות | צילום: חדשות 13

אושיק רושניק, מנכ"ל מכון למחקרי שווקים, הסביר את ממצאי הסקר: "במשקי בית שבהם שני ההורים הם קרייריסטים, מספר החוגים פר ילד עולה, וגם ההוצאה". "פתאום הורים שולחים את הילד שלהם לחוג שנהיה טרנדי, כמו נינג'ה או סייבר", המשיך רושניק "אם שני ההורים הם קרייריסטים, מישהו צריך להשגיח על הילדים אחרי הצהריים".

מנגד, ישנם הורים שסבורים שחוגים רבים מדי אינם אידיאליים עבור ילדיהם, ובוחרים להגביל אותם. על פי הסקר שנערך עבור חדשות 13, כשליש מההורים מרגיש שילדיו פעילים בחוגים יותר מדי.

"חשוב לי שהם יהיו בחוגים, אבל גם שייפגשו עם חברים אחר הצהריים, וחשוב לי גם שהם יהיו בגן שעשועים ושגם סתם יהיו בבית וישתעממו", אמרה לחדשות 13 לאה מבית ינאי, ששלושת ילדיה "נאלצים" להסתפק בשני חוגים בשבוע. "זה משהו שקצת שכחנו שילדים גם צריכים ללמוד - להעסיק את עצמם לבד".