המס על בנזין בחודש אוגוסט יופחת - ומחיר הדלק לא ישתנה

שר האוצר חתם על הפחתת מס הבלו ומס בקניה המוטלים על בנזין, כך שתחול הפחתה של כ-89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתת מס. למרות הפחתת המס, צפוי מחירו של ליטר בנזין בחודש אוגוסט להישאר על רמה של 6.85 שקלים לליטר

תחנת דלק
תחנת דלק | צילום: רוני שיצר, יח"צ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (שישי) על צווים להפחתת המס על בנזין החל מחודש אוגוסט הקרוב - ובעקבות זאת התעריף יישאר ללא שינוי. הצווים קובעים כי במהלך חודש אוגוסט 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו, בסכום של 2582.35 ₪ לאלף ליטר. בעקבות זאת תחול הפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, בהשוואה למחיר שהיה צפוי ללא הפחתות המס שנחתמו כעת. בעקבות ההפחתה, מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש אוגוסט לא יעלה והוא צפוי להישאר על רמה של 6.85 שקלים לליטר.

מאז חודש אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-41.5 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס. ההפחתה היית אמור להסתיים בסוף חודש יולי, אך כעת הצווים שנחתמו האריכו את המצב הקיים. תוקפם של הצווים יפוג בלילה שבין ה-31 באוגוסט וה-1 בספטמבר.

Whatsapp Image 2023 05 14 At 2
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

השר סמוטריץ' בירך על המהלך ואמר: "ממשיכים את המאבק ביוקר המחיה ומונעים העלאה של מחיר הדלק. המאבק ביוקר המחיה משותף לכולנו ואנו עושים את כל הצעדים הנחוצים להקל על אזרחי ישראל ולשמור על כלכלת ישראל".