מלכודת השכרת הרכבים בחו"ל: האותיות הקטנות שיעלו ביוקר

חברות השכרת הרכבים הצטרפו לטרנד הלואו-קוסט שכבש את עולם התעופה, אבל לעיתים המחיר הזול עלול להיות מאוד לא משתלם. מתשלום ביטוח ועד כבישי אגרה - הדברים שצריך לשים לב אליהם בעת ההזמנה

זמן צפייה: 06:05

עונת השיא של הנסיעות לחו"ל עוד לפנינו, ובדיוק עכשיו כשסוגרים את הדיל המשפחתי לקיץ – כדאי לדעת מהן כל המלכודות שבדרך. "נושא הלואו-קוסט ששינה את ענף התעופה נכנס גם לעולם השכרת הרכב", הסביר אופיר דנאי, מנכ"ל ובעלי אופרן השכרת רכב, "אנחנו מזהים שלכל חברות ההשכרה הגדולות והמוכרות יש היום זרועות של לואו קוסט".

עם זאת, טרנד הלואו-קוסט עלול לעלות לצרכן ביוקר. הבעיה מתחילה כשאנחנו עלולים למצוא את עצמנו מופתעים. "נסענו לבודפשט לטיול של ארבעה ימים והחלטנו לקחת רכב לטובת נסיעה לווינה", סיפר דודי טל, " כשהגענו לשם קיבלנו רכב שונה לגמרי ממה שציפינו. רכב שלא מתאים לשישה אנשים, ובסופו של דבר אני ישבתי בתא המטען עם כיסא מתקפל. כשחזרנו לארץ ראינו שקיבלנו חיוב נוסף של כ-200 שקלים. ואף אחד לא ידע להסביר למה".

דודי טל ברכב שהשכיר
דודי טל ברכב שהשכיר | צילום: החדשות 13

די בקלות המחיר החסכוני עלול להכפיל את עצמו, בגלל הרבה אותיות קטנות. באחד מאתרי השכרת הרכב ישנה הצעה של פורד פוקוס ב-177 שקלים בלבד לשבוע שלם בחודש מאי. אבל בכוכבית קטנה ניתן לראות שאם נרצה ביטוח מלא נצטרך להוסיף כ-55 שקלים ליום, קרוב ל-400 שקלים לכל השבוע. דבר נוסף שחברות הרכב עלולות לגבות עליו עמלה נוספת הוא מעבר בין מדינות, עלייה על כבישי אגרה, או אפילו הגבלה של מרחק נסיעה ממוצע ליום.

אז למה לשים לב? כדאי לבדוק היטב מה כוללת ההצעה, האם יש ביטוח צד ג', כיסא תינוק ותוספות אחרות. כמו כן, כדאי לברר מי הוא הנציג המקומי במדינה שאליה אתם מגיעים, ולברר האם יש לספק המסוים צי רכבים סביר. מומלץ גם להצטייד מראש בכלל האישורים לכבישי אגרה ולמעבר בין מדינות, ובעיקר לא להילחץ מהודעות באתר על לקוחות שהזמינו במקביל.