המהפכה בבורסה נמשכת: עמוד האינסטגרם שהכניס את הצעירים לעומק השוק

שוק ההון עובר שינוי גדול בשנים האחרונות. זה התחיל בימי הקורונה בהם מיליוני צעירים נכנסו לשוק במטרה להרוויח כסף "מהיר וקל", המשיך דרך טרנדים כמו מניות "גיימסטופ" ששינו את הדרך שבה מסתכלים על השוק, וכעת מגיע שלב ההתפקחות, בו הצעירים מבינים שרק עבודה קשה תביא תוצאות עקביות, ונראה שיש מקור אחד שאליו פונים יותר מכולם - "מידע פנים"

זמן צפייה: 12:54

שוק ההון סער בשנים האחרונות, בעקבות מגפה ששינתה את העולם והכניסה את השוק לסחרור, מניות שהפכו לטרנד וגרמו לצעירים להרוויח כסף רב (וגם להפסיד) ואינפלציה שרק עולה ומסחררת גם היא את השוק.

צעירים רבים שנכנסו לשוק בימי הקורונה והתרגלו ש "כל מטאטא פוגע" מצאו עצמם במצב שהשוק הוא לא מה שהם חשבו שהוא ופתאום הכסף לא מגיע בקלות כמו בעבר, והרווחים היפים של 2020-2021 יורדים לטמיון.

בניסיון לחשב את הצעד הבא, פנו צעירי ישראל לפלטפורמה שהם מכירים הכי טוב, הרשת החברתית, שם בלט עמוד אחד מעל כולם שכבר הספיק מאז לצבור עשרות אלפי עוקבים "מידע פנים".

מידע פנים | צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

העמוד שהוקם לפני כ-4 שנים בידי דניאל כראדי וארטיום סוחולוצקי, משקיעים וותיקים ואנשי פיננסים ועסקים, הצליח להנגיש את העולם המעט מסובך ויבש הזה לצעירים בעזרת פוסטים צבעוניים, כתבות מעניינות ובעיקר הבנה רחבה בכל העולם הכלכלי.

מי שחושב למצוא בעמוד הפופולרי רק גרפים ונתונים יבשים יאלץ להבין שהגיע למקום הלא נכון. החברים של מידע פנים דוגלים בפוסטים שעוסקים בתחומים נרחבים בעולם וביניהם אפילו פוסטים על דה וויקנד, לברון ג'יימס ופוטין.

איך קשור דה וויקנד לעולם המסחר? | צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

"מידע פנים" מציעים כמובן מעבר לפוסטים מגוון רחב של קורסים במחירים הוגנים שכבר נקנו על ידי יותר מ-1000 תלמידים, והיד עוד נטויה. אחד מתלמידי המקום מספר: "בשחרור ידעתי שאני רוצה לעסוק בהשקעות ופניתי לכל בתי המסחר הגדולים שהציעו לי קורסים יקרים מאוד ובלי ידע מעשי, מידע פנים מציעים מחירים הוגנים וידע שימושי". הקורס שנראה שמושך את העין של רוב התלמידים כעת הוא קורס האופציות, שמציע את מה שהישראלים אוהבים יותר מהכול: כסף "קל ומהיר". אך כמובן שגם כאן הכסף הקל והמהיר יגיע רק עם הידע המתאים ועבודה נכונה.

לסיכום יש להבין ששוק ההון בלי ידע מוקדם הוא מקום מסוכן כי לצערנו לא כל יום מניות עולות כמו לאחר הקורונה, ונראה שגם תופעות כמו גיימסטופ כבר לא יחזרו בעתיד הנראה לעין. לכן תדאגו שלא משנה לאן תלכו עם הכסף שלכם, תהיו בטוחים שמאחוריכם נמצאים האנשים הנכונים עם הידע המתאים.